fbpx
//Dijeta 7 dana – režimi ishrane uz koje ćete brzo smršati


Dijeta 7 dana – režimi ishrane uz koje ćete brzo smršati

Višak kilograma je nešto sa čime se borimo nekada i godinama, a čega bismo najradije želeli da se rešimo za svega nekoliko dana. U borbi za idealnu figuru moćan saveznik može biti fizička aktivnost ili dobar preparat za mršavljenje, a ukoliko svoj režim korigujete na nedelju dana, rezultati će biti još bolji. Ukoliko ste se pitali kako smršati za 7 dana, u nastavku teksta vas čeka nekoliko predloga za dijete koje traju nedelju dana.

Koliko i kako smršati za 7 dana?

Pre nego što se odlučite na bilo kakvu dijetu potrebno je da postavite sebi nekoliko pitanja. Prvo bi bilo, šta je razlog vašeg viška kilograma? U slučaju da imate zdravstveni problem, problem hormonskog porekla ili je prekomerna kilaža rezultat neke bolesti, onda ne bi trebalo da se odlučite za “brze dijete”.

Ako uzrok vaše gojaznosti leži u smanjenoj funkciji želuca, lošem balansu hormona ili nečemu trećem, dijeta od 7 dana sigurno nije dobro rešenje za vas, i čak može imati negativan uticaj na vaše zdravstveno stanje i kilažu. Bolje je obratiti se lekaru ili nutricionisti uz čiji ćete režim ishrane sigurno postići željeni efekat.

Ukoliko se više godina borite sa prekomernom težinom, dijeta 7 dana verovatno neće u potpunosti rešiti vaš problem, ali može biti odličan početak i podsticaj za dalje mršavljenje. Kada vidite prve rezultate, sigurno ćete biti motivisaniji da svoju liniju dovedete u red.

Za one koji imaju samo par kilograma da izgube, dijeta 7 dana je odličan izbor. Uz disciplinovanu ishranu za kraći vremenski period možete skinuti i do 7 kilograma. Predstavljamo vam nekoliko dijeta čija je predviđena dužina trajanja 7 dana, a vi izaberite onu koja vam najviše odgovara.

Dijeta 7 dana – General Motors

Takozvana GM dijeta koja je u 2017. godini oborila rekorde pretrage na internetu, jeste “dijeta 7 dana 7 kg” koju je kompanija General Motors razvila još tokom osamdesetih kako bi očuvala zdravlje svojih zaposlenih.

Uz ovu dijetu je, kako kažu iskustva, moguće za 7 dana smršati čak 7 kilograma. Kada je u pitanju ova dijeta 7 dana biće sasvim dovoljno da se oslobodite viška, ali samo ukoliko se striktno pridržavate njenih pravila.

Ova dijeta za 7 dana radi po principu da za taj vremenski period unosite namirnice kojima ćete gubiti više kalorija nego što ćete ih unositi. Prva tri dana su najstroža i tokom njih ćete najviše smršati. Ceo režim je koncipiran tako da unosite od 1000 do 1200 kalorija dnevno.

Ova izgleda GM dijeta za 7 dana

Prvi dan

  • Tokom prvog dana treba jesti voće, a najviše se preporučuje lubenica. Voće se može jesti u neograničenim količinama (naravno, bez preterivanja) i u vreme koje vama odgovara. Tokom ovog dana su od voća jedino banane zabranjene.

Drugi dan

  • Tokom drugog dana GM dijete je voće zabranjeno, i fokus je na povrću. Preporučuje se da dan započnete s pečenim krompirom, jer će on obezbediti vašem telu potrebnu zalihu ugljenih hidrata. Dopušteno je svo povrće, u sirovoj i kuvanoj varijanti.

Treći dan

  • Treći dan podrazumeva kombinovanje voća i povrća, ali bez banana i krompira.

Četvrti dan

  • Tokom četvrtog dana dopuštena je konzumacija svog povrća i voća, uključujući i banane. Možete unositi i mleko.

Peti dan

  • Peti dan je rezervisan za meso. Jedite piletinu, junetinu, teletinu ili ribu, uz dodatak 5 ili 6 celih krompira. Tokom petog dana treba uneti 10 do 12 čaša vode.

Šesti dan

  • Tokom šestog dana jedite govedinu i povrće.

Sedmi dan

  • Poslednji dan dijete započnite doručkom koji podrazumeva smeđi pirinač i prirodni voćni sok. Ostatak dana je dozvoljeno konzumirati voće i povrće u neograničenim količinama.

Dijeta 7 dana – Dijeta sa povrćem

O značaju povrća za naše zdravlje slušamo od malih nogu, ali ova grupa namirnica nam može biti od velike pomoći i u borbi sa viškom kilograma. Kako smršati za 7 dana uz pomoć povrća? Uz čorbu od povrća, određen broj obroka i odricanje od nekih namirnica, veoma lako.

Dijeta sa povrćem podrazumeva svakodnevno konzumiranje niskokalorične i zdrave čorbe koja je napravljena od povrća, kao i smanjeni unos namirnica koje su bogate mastima i ugljenim hidratima.

Ova dijeta od 7 dana vas za to vreme može dovesti do toga da izgubite 7 kilograma, ali se nakon predviđenog trajanja dijete preporučuje pauza od dve nedelje. Nakon toga, ukoliko želite da nastavite sa daljim mršavljenjem, možete započeti novi ciklus.

Ukoliko želite maksimalne rezultate ove dijete, neophodno je da je se strogo pridržavate. Spisak namirnica koje su dozvoljene nije naročito raznovrstan, ali s obzirom na to da dijeta traje svega nedelju dana, to ne bi trebalo da predstavlja veći problem.

Namirnice koje definitivno morate izbaciti tokom ove dijete su: hleb, mleko, majonez, kečap, šećer, alkohol, gazirana pića, a zabranjen je i unos pržene i pohovane hrane. Ova dijeta koncipirana je tako da imate 3 glavna obroka i 2 užine.

Ova izgleda dijeta sa povrćem za 7 dana

Prvi dan

  • Voće (osim banane), kafa, sok, nezaslađen čaj, voda

Drugi dan

  • Bareno povrće (a posebno se preporučuje lisnato zeleno povrće), kafa, sok, nezaslađen čaj, voda

Treći dan

  • Kombinacija voća i povrća (osim pečenog krompira), kafa, sok, nezaslađen čaj, voda

Četvrti dan

  • Banane i obrano mleko, kafa, sok, nezaslađen čaj, voda (1,5 – 2 litra)

Peti dan

  • Odrezak kuvanog ili pečenog belog mesa, posoljena rba uz salatu sa malo maslinovog ulja, kafa, sok, nezaslađen čaj, voda (1,5 – 2 litra)

Šesti dan

  • Meso (junetina i jagnjetina), povrće (bez pečenog kompira), kafa, sok, nezaslađen čaj, voda (1,5 – 2 litra)

Sedmi dan

  • Integralni pirinač, voće i povrće, kafa, sok, nezaslađen čaj, voda (1,5 – 2 litra)

Dijeta sa jabukama 7 dana

Kada su u pitanju dijete koje kao glavnu namirnicu imaju voće, može se reći da su dijete sa jabukama one koje daju najveće rezultate. Postoje razne varijacije dijeta koje podrazumevaju unos ovog voća. Neke traju 3 dana a neke zahtevaju duži period pridržavanja režima ishrane. Kada je u pitanju dijeta sa jabukama 7 dana je dovoljno da skinete određen broj kilograma, ukoliko se pridržavate specifičnog režima.

Zbog čega su jabuke efikasne za mršavljenje? Reč je o voću koje sadrži sastojke koji regulišu nivo holesterola i šećera u krvi, a ujedno stvara osećaj sitosti, smanjuje apetit i reguliše probavu. Ovo voće osim što ubrzava metabolizam, vrši ujedno i detoksikaciju organizma.

Kako iskustva nekih ljudi govore, samo time što ćete uvesti kao ritual jednu jabuku pre svakog obroka možete smršati kilogram za nedelju dana. Onda vam je jasno kako dijeta sa jabukama 7 dana može ostvariti značajne rezultate.

Treba napomenuti da su ovakve dijete (a pogotovo verzije koje traju tri dana) zabranjene osobama koje boluju od bilo kakvih bolesti. Rigorozni režimi mogu dovesti do nuspojava kao što su glavobolja, malaksalost, nervoza, pospanost i želudačna kiselina, pa ukoliko osetite neke od ovih simptoma trebalo bi da prekinete sa dijetom.

Ukoliko imate bilo kakve sumnje da bi ovo moglo da bude štetno po vaše zdravlje, konsultujte se prvo sa lekarom. Takođe imajte u vidu da ukoliko želite dugoročne rezultate, nakon završetka ove dijete od 7 dana treba da nastavite da vodite računa o ishrani, odnosno da se hranite zdravije kako ne bi došlo do čuvenog “jo-jo” efekta.

Ova dijeta je odlična za one koji imaju veći višak, i kojima je potreban dobar početak procesa mršavljenja. Sedmodnevna dijeta sa jabukama je blaža varijanta nego trodnevna, pa je samim tim lakše i izneti je do kraja.

Ova izgleda dijeta sa jabukama 7 dana

Prvi dan

  • Doručak: Čaša niskomasnog mleka
  • Ručak: Jabuka pre ručka, 300 grama barenog povrća, kuvano jaje i parče dvopeka
  • Večera: Jabuka pre večere, 100 grama pečene piletine ili piletine na žaru

Drugi dan

  • Doručak: Čaša voćnog jogurta
  • Ručak: Jabuka, 100 grama barene piletine sa 100 grama salate i kriška ražanog hleba
  • Večera: Jabuka, 200 grama tunjevine

Treći dan

  • Doručak: Čaša kefira
  • Ručak: Jabuka, 100 grama ćurećih prsa i 50 grama zelene salate
  • Večera: Jabuka, 150 grama pečene teletine

Četvrti dan

  • Doručak:  100 grama sira, dvopek i omlet od jednog jajeta
  • Ručak: Jabuka, 100 grama testenine sa 50 grama narendanog sira i umakom od paradajza
  • Večera: Jabuka, 200 grama pilećih prsa

Peti dan

  • Doručak: Voćni jogurt
  • Ručak: Jabuka, 200 grama pečene morske ribe i malo zelene salate sa limunom
  • Večera: Jabuka, 100 grama pečene pastrmke i pola paradajza

Šestog i sedmog dana dijete ponovite jelovnik od bilo kog dana po izboru.

Voćna dijeta 7 dana

Unos voća na dnevnom nivou se preporučuje svima, bez obzira na to da li žele da smršaju. Sastav voća ima brojne benefite i za vitku liniju i za vaše zdravlje. Kako smršati za sedam dana uz pomoć voća?

Ukoliko je plan ishrane za koji ste se odlučili upravo voćna dijeta 7 dana će biti dovoljno da skinete i do 4 kilograma, ali imajte u vidu da je reč o veoma rigroznom režimu. Nikako ne bi trebalo da se ove dijete pridržavate duže od nedelju dana. Razlog tome leži u činjenici da voćna dijeta može da izazove deficit važnih nutritijenata.

Voće je siromašno proteinima, pa se ova dijeta ne preporučuje onima koji naporno rade na povećanju mišićne mase jer se ona prilikom ovog režima može smanjiti.

Voće je, s druge strane, odličan izbor za dijetu jer sadrži malo kalorija, a velike količine minerala, vitamina i antioksidanasa. Ova dijeta uključuje voće, ali i orahe i semenke. Broj kilograma koji ćete skinuti zavisi od izbora voća koje jedete, kao i od količine koju unosite.

Značajnu razliku ćete napraviti ukoliko ishranu na primer bazirate na avokadu, koji sadrži 160 kalorija, i ako je bazirate na većim količinama masnih voća i oraha, koji sadrže 400 kalorija na 100 grama.

Do dramatičnog, ali ujedno i kratkotrajnog mršavljenja, dovešće vas – jabuke, lubenice i bobičasto voće. Reč je, dakle, o niskokaloričnom voću. Efekat mršavljenja će trajati kratko zbog toga što na ovaj način nećete unositi proteine, odnosno esencijalne amino kiseline.

Osim ekstremnog gubitka težine, brza dijeta 7 dana s voćem kao posledice može imati i simptome nedostatka proteina i esencijalnih masnih kiselina, kao i nedostatak kalcijuma, gvožđa, cinka, vitamina B i D. Zato je bolje odlučiti se za zdraviju verziju voćne dijete, koja nikako ne podrazumeva da ceo dan jedete isključivo voće.

Ovako izgleda voćna dijeta 7 dana

Kada je u pitanju dnevni unos kalorija tokom ove dijete, on je za svaku osobu individualan. Neće isti broj kalorija biti dovoljan za osobu koja se ne bavi fizičkom aktivnošću, kao i za osobu koja tokom dana sagori više kalorija.

Ono što važi za sve je da ne smete uneti manje od 1000 – 1200 kalorija dnevno. Evo koliko kalorija sadrži voće na 100 grama:

  • Limun – 20 kcal
  • Maline – 25 kcal
  • Jagode – 33 kcal
  • Grejpfrut – 35 kcal
  • Breskve – 37 kcal
  • Jabuke –  40-45 kcal, u zavisnosti od vrste
  • Kruške –  40-60 kcal, u zavisnosti od vrste
  • Pomorandže – 41-50 kcal
  • Nektarine – 49 kcal
  • Trešnje – 50 kcal
  • Šljive – 54 kcal
  • Kajsije – 54 kcal
  • Grožđe – 60 kcal
  • Banane – 95-105 kcal

Skidanje kila u 7 dana vam možda jeste cilj, ali nemojte preterivati i biti previše rigorozni. Maksimalni unos voća je oko kilo dnevno, i trebalo bi da ga rasporedite kao užine. Doručak može biti kombinacija žitarica i povrća, ili salata od povrća i sira, a isti obrok možete imati i za večeru. Za ručak možete jesti kombinaciju mesa, povrća i jaja.

Uz ovakve obroke i voćne užine ćete postići dugoročnije rezultate. Ukoliko primenjujete jelovnik za 7 dana koncipiran na ovaj način, očekujte najveći gubitak težine nakon trećeg dana. Onima koji se pitaju kako smršati 3 kg za 7 dana je ova dijeta odličan izbor, jer će to vrlo verovatno postići.

Kako smršati za 7 dana bez dijete?

Da li je skidanje kila u 7 dana moguće čak i bez rigoroznih režima? Možda ne u nekim ekstremnim razmerama, ali ukoliko svoju dnevnu rutinu malo korigujete, sigurno ćete prmetiti i određene promene u kilaži.

Prvi dan – Organizujte svoje vreme

Razmislite o načinu na koji trošite svoje vreme, i o tome koliko ga gubite na neke nebitne stvari. Pokušajte da se dobro organizujete tako što ćete, na primer, dok čekate da se večera skuva spakovati ručak za sledeći dan ili napraviti listu obaveza za sebe, ali i za ostale ukućane.

Drugi dan – Pratite raspored obroka

Nasuprot preskakanju obroka koje neke dijete preporučuju, treba da osmislite raspored vaših obroka i da ga se pridržavate. Redovna količina hranljivih materija je nešto što je vašem telu potrebno i što ne bi trebalo da mu uskratite. Jedite redovno i kad god ste zaista gladni, a preporuka je obrok na svaka četiri sata.

Treći dan – Jedite samo u određenim prostorijama

Obrok uz gledanje televizije je nešto što je većini osoba navika, ali ukoliko su kuhinja i trpezarija jedina mesta za doručak, ručak, ili večeru, to će sigurno imati dobre rezultate. Ovako ćete izbeći jedenje bez razmišljanja dok nešto gledate, kao i suvišne grickalice.

Četvrti dan – Izbegavajte multitasking dok jedete

Pokušajte da se, kada jedete, fokusirate samo na to. Ukoliko doručkujete uz televiziju, vesti, novine ili neku drugu usputnu radnju, nećete obraćati pažnju na to koliko ste hrane pojeli, i verovatno ćete pojesti više nego što treba.

Peti dan – Nađite podršku

Uvek je dobro da imate podršku pri uvođenju zdravih navika i skidanju kilograma. Objasnite nekome od ukućana ili drugarici kako smršati za 7 dana uz ove male savete i zamolite ih da vas u tome podrže. Šetnja posle večere ili odlazak na neku drugu fizičku aktivnost je uvek zanimljivija u društvu.

Šesti dan – Skrenite misli sa hrane

Ne dozvolite da vas reklame sa slasnim kolačima ili prijatelji koji jedu brzu hranu navode da kršite neki režim ishrane, ili da jedete ako niste gladni. Nađite način da skrenete misli sa hrane novim hobijem, obavezama oko kuće, ili viđanjem sa prijateljima.

Sedmi dan – Isplanirajte ishranu za narednu nedelju

Kako biste izbegli situaciju kad ne znate šta da jedete pa posegnete za nečim nezdravim, savetujemo vam da isplanirate koje ćete obroke spremati sledeće nedelje. Tako ćete na vreme moći da se organizujete i pripremite šta treba, a ujedno ćete izbeći bespotrebne grickalice.

Uz uvođenje zdravih navika i primenu određenih brzih dijeta moguće je osloboditi se kilograma za kratak vremenski period. Ukoliko vam je potrebno još saveta oko mršavljenja, kontaktirajte nas i mi ćemo vam pružiti sve potrebne informacije.

2018-10-25T01:30:29+00:00 25/10/2018|0 Komentara

Dodavanje komentara na tekst