fbpx
//Protekal Dijeta – Iskustva, Benefiti i Mane ove Proteinske Dijete
Da li znate da postoji mnogo bolje rešenje za mršavljenje nego što je dijeta?

Otkrivamo vam tajnu kako efikasno smršati za manje od 28 dana!

Nekoliko hiljada naših čitalaca je probalo da drži razne dijete o kojima smo pisali na sajtu. Neki su bili uspešni u tome a neki nisu. Svi znamo da uopšte nije lako odreći se hrane. Zato smo, posle više od 19 godina iskustva u svetu mršavljenja odlučili da svima zauvek pomognemo u borbi protiv kilograma! Ponudili smo potpuno novo rešenje i ono što je najbitnije svi se slažu sa činjenicom da su imali čak 4 puta brže i bolje rezulate koristeći ga.
Kliknite ovde da saznate više o čemu se radi!
P.S. Procenat zadovoljnih korisnika je impresivnih 99.5%!

Protekal Dijeta – Iskustva, Benefiti i Mane ove Proteinske Dijete

Protekal dijeta spada u ketogene dijete, usmerene na nizak unos ugljenih hidrata, i fokusiranost ishrane na proteine. Proteinski pristup ishrani obično nije prvi izbor koji osobe sa viškom kilograma biraju, jer iziskuju vreme i odricanje od omiljenih zalogala. U trenucima nezadovoljstva kilažom, bilo da im ona smeta zbog fizičkog izgleda ili zdravstvenog stanja, mnogi sa razlogom pribegavaju brzim, efikasnim rešenjima za brzo mršavljenje, kao što je naš preparat DietX za brzo mršavljenje, ali drugi biraju da svoju borbu usmere drugačije. U borbi protiv bolesti savremenog doba i glavnog krivca za višak kilograma – brze hrane, jedno od efikasnijih rešenja jeste Protekal proteinska dijeta.

Mršavljenje se najbolje postiže disciplinom usmerenom na zdraviju ishranu, unos određenih namirnica odnosno izbegavanje drugih, uz redovnu rekreaciju i sportske aktivnosti. Ipak, dobro je informisati se o svim dostupnim preparatima, kao i dijetama, što ćemo ovg puta učiniti sa protekal proteinskom dijetom.

Šta je zapravo Protekal dijeta?

Protekal dijeta je medicinska ketogena proteinska dijeta. Ukoliko već niste istraživali nutricionizam i informisali se o najrazličitijim dijetama, vrlo je moguće da ne znate šta ovo uopšte znači. Zato ćemo otpočeti sa objašnjavanjem termina “proteinska i ketogena”, kako bismo Vas temeljno informisali o suštini ove dijete, a kasnije Vas upoznati sa svim specifičnostima konkretne Protekal dijete.

Protekal dijeta je zapravo proteinska dijeta

Kao što smo naveli, Protekal dijeta naziva se proteinskom dijetom. Proteinska dijeta, logično, znači ishranu koja se sprovodi sa ciljem zdravog mršavljenja, a koja se bazira na visokom unosu proteina. To je ono što je zajedničko svim proteinskim dijetama, ishrana koja se bazira na namirnicama bogatim proteinima, među kojima su najistaknutije: jaja, bademi, pileće grudi, ovas, mlad sir, grčki jogurt, mleko, brokoli, tuna…

Proteini su inače sastavljeni od aminokiselina, a neophodno ih je unositi u organizam – blagotvorno deluju na rast i regeneraciju ćelija. Proteini su odlični za dijete, a poznati su i kao omiljeni saveznik sportista, ali i svih onih koji vode računa o svom telu. Puno je dijeta koje se baziraju na visokom unosu proteina, a Protekal je samo jedna od njih.

Ketogena dijeta

Protekal je i ketogena dijeta. Ketogena vrsta dijeta odnosi se na ishranu u kojoj se unosi izuzetno mala količina ugljenih hidrata. Kao što znamo, hrana bogata ugljenim hidratima vrlo je kalorična, a uglavnom i nezdrava. Ipak, ugljene hidrate naš organizam koristi kao glavno pogonsko gorivo, pa odricanjem od ugljenih hidrata telo ulazi u proces ketoze – prelaskom na drugo pogonsko gorivo, uglavnom na mast.

Gubitkom ugljenih hidrata iz organizma, smanjuje se insulin, što izaziva lipolizu – topljenje masnog tkiva. Protekal je samo jedna od dijeta koje se baziraju na ketogenom načinu ishrane.

Ketogena, proteinska i medicinska dijeta

Protekal dijeta, dakle, kombinacija je proteinske, ketogene i medicinske dijete. Zasniva se na visokom unosu proteina, niskom unosu ugljenih hidrata i na savetima doktora. Protekal klinika na svom zvaničnom sajtu dodaje i da se pomoću ove dijete garantuje smanjenje telesne težine na nedeljnom nivou.

Protekal proteinska dijeta podrazumeva i ishranu u vidu Protekal obroka, slanih i slatkih, kao i suplemenata, koji su ketogeni i proteinski, a koje će vam dati u klinici.

Faze protekal proteinske dijete

Protekal dijeta podrazumeva više faza kroz koje svako ko se na nju odluči treba da prođe. Sve ove faze imaju svoja pravila, koja će Vam doktori iz klinike Protekal bliže pojasniti uživo (ukoliko se odlučite na ovu dijetu).

#1 Prva faza Protekal dijete – ketogena VLCD – aktivna faza

Aktivna faza brine se za redukciju masti i ugljenih hidrata iz ishrane, radi izazivanja lipolize i ostalih telesnih procesa, koji su odlični za redukciju težine.

Prva, aktivna, faza Protekal dijete i sama se može podeliti na tri procesa, odnosno dela:

  1. Prvi deo aktivne faze Protekal dijete propisuje ishranu od pet Protekal gotovih obroka. Ove obroke propisaće doktor iz klinike, a njima će dodati i suplemente koji se proporučuju za unošenje. Obroci su uglavnom u vidu: pirea, šejkova, kaša, sokova, museva, pudinga i kolača. Ovim obrocima možete dodati i sveže salate i povrće.
  2. Zamena jednog gotovog Protekal obroka proteinskim obrocima u vidu jaja, ribe, morskih plodova ili mesa.
  3. Poslednji, treći deo prve faze Protekal dijete je zamena dva Protekal obroka proteinski bogatim namirnicama. Svi ovi procesi dešavaju se pod nadzorom lekara koji prati Vaš napredak i zdravlje.

#2 Druga faza Protekal dijete – reduktivna dijeta LCD

Sa reduktivnom fazom kreće se onda kada pacijent izgubi 80% željene težine. Ova faza vrši redukaciju pankreasa i služi vraćanju zdravih navika u ishranu, kao i regulaciji metabolizma. U njoj se postepeno vraća na ishranu koja podrazumeva i ugljene hidrate, a u isto vreme se postepeno izbacuju Protekal gotovi obroci. Postepeno je izraz koji koristimo, kako zbog tempa vraćanja, tako i zbog samih namirnica koje se vraćaju u ishranu: počinje se sa voćem da bi se tek na kraju vratili i skrobni proizvodi.

#3 Treća faza Protekal dijete – stabilizacije postignute težine

Protekal dijeta ima i treću fazu – fazu stabilizacije. Sigurno već znate da je puno dijeta sa takozvanim “yo-yo efektom”. Kako bi se neželjeni efekat vraćanja težine nakon obavljene dijete izbegao na što bolji način – uvedena je treća faza Protekal dijete, koju zovemo faza stabilizacije.

Svaki pacijent završava dijetu na drugačiji način.

Doktori je prilagođavaju skladno sa godinama, polom i zdravljem. Adaptiranje metabolizma na svakodnevnu ishranu zapravo ono je čime će se izbeći vraćanje izgubljenih kilograma, pa je ovo izuzetno važna završna faza dijete. Ovako se sa Protekal dijetom završava, a u nastavku možete da saznate sve ostale, korisne informacije.

Uloga lekara tokom držanja Protekal dijete

Važna razlika Protekal i ostalih dijeta je ta što su pojedinci koji se na nju odluče sve vreme pod nadzorom stručnjaka – lekara. Ovo znači da doktori zapravo kreiraju Vašu dijetu, istovremeno prateći razvoj dijete.

Sve u Protekal dijeti izuzetno je precizno definisano (npr. tačna količina unosa proteina), a ova pravila doktori obrazuju za svaku osobu individualno. Protekal proteinska dijeta ispunjena je redovnim analizama krvi, propisivanjem adekvatne suplementacije, kao i ultrazvučnim pregledima, koji, uz analize krvi, odlično pokazuju stanje Vašeg organizma.

S obzirom na sve navedeno – može se zaključiti da ste tokom Protekal dijete vrlo bezbedni – uvek ste pod nadzorom stručnjaka.

Istorija Protekal dijete

Protekal dijeta potiče od ideje iz 1971. godine. Ne bi bilo fer reći da je u pitanju bila samo ideja, s obzirom na to da je doktor Georg Blackburn, profesor sa Harvard univerziteta, razvio Protekal dijetu u okviru svog doktorata. Ova ideja se, naravno, prilagođavala i menjala od svog nastanka do danas.

U izvornom obliku, podrazumevala je iste tri faze i ishranu zasnovanu na velikom unosu proteina i maloj količini ugljenih hidrata, ali tada nije ubrajala i posebne, veštačke kesice obroka. Dakle, nastanak ove dijete više može nazvati proteinskom i ketogenom dijetom, neko Protekal dijetom.

Protekal dijeta – iskustva onih koji su upražnjavali dijetu

Protekal dijeta obećava gubitak od 1,5 do 2kg na nedeljnom nivou, tokom aktivne faze. Ako odaberemo da imamo potpuno poverenje u iskustva koja možemo pronaći na internetu, uglavnom forumima – uz Protekal dijetu zaista se tope kilogrami.

Kako smo uspeli da saznamo, to koliko kilograma ćete izgubiti reći će vam na samom početku – tada će vas u klinici meriti i reći Vam Vašu idealnu težinu, koja se postavlja kao cilj ovog poduhvata

Ipak, iskustva korisnika na internetu ističu i ne tako sjajna iskustva.

Česte zamerke upućene ovoj dijeti

Česte zamerke na račun Protekal dijete uglavnom dolaze od onih koji je nisu iskusili, ali se mogu pronaći i negativne ispovesti onih koji su Protekal dijetu oprobali.

Kada je reč o prvoj grupi kritika – ona se uglavnom odnosi na kesice, odnosno obroke iz kesice. Postoje oni koji tvrde da je nezdravo hraniti se na ovaj način i upozoravaju da svako treba da čita sadržaj smeše koja se dobije.

Da razjasnimo, ovde se radi o argumentima upućenim protiv bilo koje vrste dijetske hrane koja nije u prirodnoj formi, niti se zna da li je prirodnog porekla, a ne samo Protekal kesicama.

Takođe, mnogi nutricionisti tvrde da su proteinske dijete odlične, ali nam za njih daju recepte, a ne preporučuju kesice. Vrlo je moguće da se isti efekti mogu postići i spremanjem proteinski vrednih obroka, uz smanjivanje namirnica bogatih ugljenim hidratima. Međutim, jasno je da za ovo često nema vremena, a ni novca, pa se u tom smislu mnogima više “isplate” kesice.

Druga grupa kritičara, ona koja se oprobala u Protekal dijeti, uglavnom joj zamera osećaj tokom samog procesa, a ne nedelotvornost u gubljenju kilograma. Evo dela koji smo pronašli u dnevniku koji je vodila osoba tokom svog Protekal-iskustva:

“Tokom popodneva sam malaksala i osjećam nenormalno brzo lupanje srca. Uveče pijem ponovo kalijum, večeram, dobijam bolove u želucu kakve nikad u životu nijesam osjetila i ponovo povraćam, a uz to mi i pozli u kupatilu.”

Zbog ovakvih pojava, o svemu što radite sa svojim organizmom, uvek savetujemo da konsultujete svog lekara. Ako se upustite na ovu dijetu, a osetite slične tegobe, tada je posebno važno da se obratite doktoru i da prekinete sa dijetom.

Svaki organizam je jedinstven, pa uvek postoji mogućnost da mu neki segment dijete neće prijati, zbog čega je konsultacija sa lekarom neophodna. Ipak, kada vam lekar odobri dijetu i pruži glavne smernice, možete se prepustiti novom režimu ishrane bez bojazni za zdravlje.

Kako bi trebalo da se osećate tokom primene ove vrste proteinske dijete

Protekal klinika tvrdi da bi tokom čitavog ovog procesa trebalo da se osećate potpuno dobro i da nemate krize za hranom i slična neprijatna osećanja koja su čest deo skoro svih dijeta. Ovu tvrdnju objašnjava procesom koji se za vreme dijete vrši u organizmu.

Naime, dok se masne kiseline oksidišu u ketonska tela, koja onda postaju izvor energije, imaju anoreksički efekat – odsustvo gladi, kao i anemički efekat – dosta energije i odlično raspoloženje.

Budući da je reč o dijeti koju preporučuju i lekari i druga stručna lica, možete biti sigurni da tokom pravilnog držanja ove dijete nećete dovesti organizam u opasnost. Dijeta je bazirana na esencijalnim sastojcima koji su neophodni telu, a suština dijete je u redukovanju unosa različite u organizam koja često ne prija organizmu.

Protekal proteinska dijeta i fizičke aktivnosti

Uz Protekal dijetu, savetuje se i dozvoljena je redovna fizička aktivnost. U prvoj, aktivnoj fazi  Protekal dijete je preporučljivo podvrgavati se cardio-treninzima 2 puta dnevno, u trajanju od 30 minuta. Nakon završetka prve faze, savetuje se uključivanje svih fizičkih aktivnosti, po želji i nahođenju.

Fizičke aktivnosti nikada nisu na odmet, a ukoliko je mršavljenje vaš glavni cilj, možete biti sigurni da će rezultati biti brži i vidljiviji uz primenu fizičkih aktivnosti. To ne mora da podrazumeva naporne treninge i bolne upale mišića – sasvim je dovoljno da u svoju svakodnevicu uvedete kardio treninge, džoging, ili brzo hodanje koje će vam naročito prijati u ranim jutarnjim, ili predvečernjim satima.

Kome se posebno savetuje otpočinjanje Protekal dijete?

Protekal dijeta namenjena je sledećim osobama:

  • Onima koji su gojazni, odnosno onima koji imaju prekomernu telesnu težinu
  • Onima koji imaju kardiovaskularne probleme, a istovremeno i pate od gojaznosti
  • Onima koji boluju od dijabetesa tipa 2
  • Onima koji boluju od hipertenzije, a istovremeno i pate od gojaznosti
  • Onima koji boluju od hiperlipoproteinemije – poremećaj masti u krvi i metabolizma masti.
  • Onima koji boluju od artroze, a istovremeno pate od gojaznosti
  • Onima koji boluju od apnee u toku sna, a istovremeno imaju prekomernu telesnu masu
  • Onima koji pate od astme, a istovremeno imaju prekomernu telesnu težinu
  • Onima koji boluju od venske insuficijacije, a istovremeno imaju prekomernu telesnu težinu

Kombinacija proteinske i ketogene dijete nešto je što bi svakako trebalo da prija navedenim grupama ljudi, pa su sve dijete koje su ovako koncipirane nešto što će im lekar obično preporučiti. Naravno, ponavljamo još jednom – uvek treba da se posavetujete sa lekarom oko dijete koju planirate da počnete da primenjujete u svojoj ishrani! Efekti su brzi i vidljivi samo ako se dijeta primenjuje pravilno i u skladu sa savetima stručnjaka – posebno ako spadate u grupu ljudi sa navedenim, ili nekim drugim, zdravstvenim problemima i bolestima!

Gojaznost više nije nerešiv problem, a sve što treba da uradite je da se podvrgnete dijeti koja će regulisati vašu ishranu, pružajući vam istovremeno neophodne hranjive materije koje treba unositi u organizam svakodnevno.

Ukoliko niste spremni da posvetite puno vremena detaljnom obraćanju pažnje na sopstvenu ishranu, uvek Vam rado preporučujemo naš DietX preparat za mršavljenje, ako želite da brzo i zdravo mršavite.

Gubljenje kilograma je stvar načina života koji vodite i hrane koju konzumirate, pa već danas izbacite iz upotrebe sve ono što doprinosi stvaranju masnih naslaga. Uz odabir ove dijete, izgubićete masne naslage, a dobiti dobar osećaj tokom celog dana i lakoću kretanja koja nije svojstvena gojaznim osobama.

2019-05-27T22:54:00+00:00 27/05/2019|0 Komentara

Dodavanje komentara na tekst