fbpx
//Šta je Struktura Tela i Kako izmeriti Procenat debljine Tela
Da li znate da postoji mnogo bolje rešenje za mršavljenje nego što je dijeta?

Otkrivamo vam tajnu kako efikasno smršati za manje od 28 dana!

Nekoliko hiljada naših čitalaca je probalo da drži razne dijete o kojima smo pisali na sajtu. Neki su bili uspešni u tome a neki nisu. Svi znamo da uopšte nije lako odreći se hrane. Zato smo, posle više od 19 godina iskustva u svetu mršavljenja odlučili da svima zauvek pomognemo u borbi protiv kilograma! Ponudili smo potpuno novo rešenje i ono što je najbitnije svi se slažu sa činjenicom da su imali čak 4 puta brže i bolje rezulate koristeći ga.
Kliknite ovde da saznate više o čemu se radi!
P.S. Procenat zadovoljnih korisnika je impresivnih 99.5%!

Šta je Struktura Tela i Kako izmeriti Procenat debljine Tela

Kada god želite da smršate i skinete suvišne kilograme koji Vam smetaju, verovatno prvo što ćete uraditi kako bi utvrdili koliko kilograma je potrebno da skinete, jeste da stanete na vagu i izračunate BMI (body mass index). Ali sigurno je da Vam ova metoda neće pokazati dovoljno o strukturi i zdravlju tela, jer ne objedinjuje dovoljno podataka koji čine telo čoveka u trenutku kada želite da otpočnete sa dijetom i korišćenjem preparata za mršavljenje.

BMI u obzir uzima samo težinu i visinu i na osnovu toga donosi zaključak o stanju tela. Ono defitinivno može služiti kao dobra smernica, ali je loše samo nju posmatrati jer ne uzima u obzir odnos masti i mišića. Zato se preporučuje analiza strukture tela, odnosno merenje procenta masti i procenta mišića u telu.

Pored procenta masti i mišića u telu, analizom strukture tela je moguće utvrditi i procenat vode kao i težinu skeleta. Ovo sve je jako značajno jer dve osobe iste visine i težine mogu potpuno drugačije izgledati i biti potpuno različitog zdravlja na osnovu toga. Na taj način, ovakve dve prema informacijama iste a na izgled potpuno različite osobe bi morale imati različite:

  • potrebe za vežbanjem
  • potrebe za hranom
  • zdravstene rizike

Očigledna razlika u ova dva slučaja upravo jeste u procentu masti i mišića u samom telu. Zato osobe sa manjim procentom mišića, a većim procentom masti imaju potrebu da taj procenat promene u korist mišićne mase koja je znatno zdravija.

Kompozicija tela – šta sve čini telesnu masu?

Kada stanemo na vagu, naša težina je odraz količine skeleta, mišića, masti, kostiju, organa, krvi, vode i još nekoliko gotovo nebitnih stavki. Odnos ovih komponentni tela je individualan i zavisi od velikog broja faktora koji se razlikuju od čoveka do čoveka.

Skelet i mišićna masa uglavnom čine između 30 i 50% telesne težine jednog čoveka. Masti mogu činiti i ispod 10% kod mršavih osoba kao i kod sportista, dok mogu činiti i između 40 i 50% kod gojaznih osoba. Mozak je težak svega nekoliko kilograma (uglavnom između 2 i 3kg), dok kosti čine 15% ukupne telesne težine. Koža teži od 2 do 3 kilograma, u zavisnosti od površine, dok krv čini oko 7% telesne težine.

Sve ove komponente tela se mogu podeliti u dve značajne grupe, a to su:

  • masnoće (koje čine masti u telu)
  • masa bez masnoće (uključuje mišićnu masu, vidu, organe, tkiva i kosti)

Koliki je dobar procenat masti u telu?

Kada pomislimo na mast, prva asocijacija je vezana za nešto što je loše po zdravlje. Ali to i ne mora biti baš tako isključivo. Telesna mast je neophodna za održavanje temperature tela, omekšavanje zglobova i zaštitu unutrašnjih organa.

Energija, tj. kalorije, koje su našem telu potrebne za normalno funkcionisanje dolaze upravo iz svega onoga što pojedemo i popijemo. Ta energija se troši kroz fizičku aktivnost, a ukoliko potrošite sve ono što pojedete, onda su sve kalorije pretvorene u energiju i efikasno iskorišćene. Ali šta ako ne potrošite sve što ste uneli hranom?

Ukoliko ne potrošite sve što je uneto, višak kalorija se skladišti u vidu masnih ćelija. Problem nastaje ako se ove masne ćelije ne pretvore u energiju, pri čemu one u narednom periodu postaju salo i samim tim učestvuju u povećanju procenta masti u telu.

Ono što je jako bitno naglasiti jeste da postoji neophodni procenat masti za funkcionisanje, i spuštanje ispod tog procenta je nešto što je jako loše za sveukupno zdravlje. Suviše mali procenat masti može dugoročno imati negativan uticaj na zdravlje. Problemi koji se mogu javiti su poremećaj ishrane, amenorea, smanjenje mase kostiju sa povećanim rizikom od preloma i osteoperoze.

Ovaj neophodan procenat masti se razlikuje kod muškaraca i žena. Preporučeni neophodan procenat masti kod muškaraca je od 2 do 6%, dok kod žena iznosi 10 do 13% telesne težine.

S druge strane, preveliki procenat masti takođe može dovesti do velikog broja ozbiljnih zdravstvenih problema kao što su hipertenzija, povećana masnoća krvi, dijabetes, srčane bolesti, bolesti disajnih puteva i veliki broj dodatnih problema. Utvrdili smo da nije poželjno imati ni nizak pa ni visok procenat masti, zato preostaje da kažemo koliki je optimalan procenat masti u telu.

Optimalan procenat masti za telo čoveka

Optimalan procenat masti se razlikuje od osobe do osobe, i zavisi od pola i nivoa utreniranosti osobe. Sportisti prirodno imaju manji procenat masti, što je ključno za postizanje dobrih rezultata.

Tako sportista muškog pola ima preporučeni optimalni procenat masti od 6 do 13%, dok se kod sportiskinja, s druge strane, ovaj procenat kreće između 14 i 20%. Razlog ove razlike između muškaraca i žena je u tome da žene imaju sposobnost razvijajanja fetusa u svom telu koji zahteva dodatne izvore masti.

Preporučeni procenat masti za nekoga ko se rekreativno bavi sportom, kod žena je između 21 i 24% a kod muškaraca od 14 do 17%. Ovo predstavlja neki optimum koji govori u prilog tome da osobe na ovaj način mogu efikasno i bezbedno obavljati svaki vid fizičke aktivnosti bez rizika.

Kako se ne bave svi fizičkom aktivnošću redovno ili gotovo uopše, postoji i preporučeni optimalni procenat masti u telu i za ovu grupu ljudi. Taj procenat kod žena iznosi od 25 do 31%, dok je muškarcima preporučeno od 18 do 24% masti u telu. Ukoliko procenat masti u telu prelazi ove brojeve kod muškaraca i žena, osoba se smatra gojaznom i postoji veliki rizik od pojave pozamašnog broja zdravstvenih problema koji mogu biti jako opasni.

Šta je to vicelarna mast?

Iako vaša težina i telesne masti ostaju isti, tokom godina ova mast se drugačije raspoređuje i uglavnom se više raspoređuje u stomačnom delu kao mast koja se naziva vicelarna mast. Vicelarna mast može se definisati kao mast skladištena u stomačnom delu, uglavnom duboko ispod kože, pri čemu obmotava mnoge ključne organe kao što su jetra, pankreas i bubrezi.

Ovo je jako bitna komponenta organizma jer omogućava da postoji dovoljan razmak imeđu organa, ali velika količina vicelarne masti pravi previše prostora između organa i povećava rizik od povišenog krvnog pritiska i srčanog udara.

Mišićna masa (bez masti) – bitne stvari koje treba znati

Ova masa se, kao što smo već rekli, sastoji od skeletnih mišića i vode koja se nalazi u organizmu, a glavna uloga joj je potrošnja unete energije. Zapravo, mišićna masa ima ulogu motora u organizmu.

Povećanje mišićne mase vodi ka povećanoj potrošnji energije i ubrzava metabolizam, što sve zajedno dovodi do lakšeg sagorevanja viška masti i smanjenja telesne težine. Vežbanjem dolazite do povećane mišićne, a potencijalno i do povećane telesne mase jer su mišići znatno teži od masti u salu.

Telesna tečnost kao deo mase tela

Tečnost odnosno voda koja se nalazi u telu je jedna od ključnih stvari u očuvanju zdravlja. Gotovo polovinu tela čini voda koja reguliše telesnu temperaturu i pomaže u izbacivanju štetnih produkata organizma. Kako vodu gubimo kroz mokrenje, znojenje i disanje jako je bitno konstantno je unositi u organizam.

Potrebna dnevna količina varira od čoveka do čoveka, a najviše zavisi od klimatskih uslova i količine fizičke aktivnosti. Preporučena dnevna količina je 2 litra dnevno, uglavnom nezaslađenih napitaka, a najbolje, vode.

Koštana masa je veoma važna

Ova masa u telu predstavlja predviđenu količinu koštanog minerala u telu. Definitivno je bitno imati jake kosti. Sve do tridesete godine ova masa raste, a nakon toga počinje da opada.

To i nije toliko loše, ako nastavite da čuvate svoje kosti i dodatno ih ojačavate. Vežbanje je jedna od stvari koje čine kosti jačim i gušćim, ali pored toga potrebno je i unositi namirnice neophodne za održavanje zdravih kostiju.

Kalcijum je jedan od najbitnijih sastojaka koji utiču na razvoj zdravih kostiju. On se nalazi u velikom broju namirnica, ali sam po sebi nije dovoljan. Pored kalcijuma, vitamin D, vitamin K i magnezijum su jako bitni u održavanju zdravlja kostiju.

Kako izmeriti strukturu tela?

Postoji veliki broj načina merenja strukture tela koji se u velikoj meri razlikuju u svojoj tehnici, ali i preciznosti. Neke su jako duge i zahtevaju skupe aparate, dok druge zahtevaju stručno osoblje. Na Vama je da izaberete onu koja će najviše odgovarati potrebama i mogućnostima koje imate. Evo nekih od tehnika koje je moguće koristiti.

Struktura tela

#1 Merenje specijalnim šestarom za ovu namenu

Ovaj način je jedan od najjednostavnijih i može dati uvid u procenat masti preko merenja nabora kože specijalnim šestarom. Kao što već možete pretpostaviti, potrebno je štipanje i hvatanje nabora kože na mestu gde se nalazi salo i zatim merenje debljine tog nabora.

Velika prednost ovog metoda je velika mobilnost, jednostavnost i niski troškovi. Ipak ovaj metod kao rezultat daje pretpostavku ukupnog procenta masti prema potkožnom salu, što može biti i neprecizno. Takođe, ukoliko je veličina nabora veća od 5 centimetara, rezultat u velikoj meri zavisi od spretnosti i veštine onoga ko meri.

#2 Hidrostatičko merenje procenata masti u telu

Merenje koje se izvodi pod vodom meri ukupne masti u telu uz pomoć gustine tela. Ceo princip je uzet iz Arhimedovog principa koji govori o tome da razlika u masi između tela na vazduhu i tela u vodi predstavlja upravo gustinu tela. Računa se po jednostavnoj formuli:

Gustina tela = Masa tela u vazduhu / (masa tela u vazduhu – masa tela u vodi)

#3 Vazdušna komora koja meri gustinu tela

Metoda vazdušne komore radi po principu merenja količine vazduha pri promenama pritiska vazduha u samoj komori. Prvo se meri težina i zapremina tela, a zatim računa gustina, procenat masti i procenat mišića bez masti, a sve to po formulama:

  • Gustina = masa / zapremina
  • Procenat masti u telu = (495 / gustina) – 450
  • Procenat mišića bez masti = 100 – procenat masti u telu

Ovaj metod je jako brz i potrebno je svega nekoliko minuta za merenje,  dok analiza omogućava veoma precizno merenje. Komora je inače jako skupa i zahteva stručno upravljanje njom, a pored toga ju je izuzetno teško nabaviti.

#4 Merenje magnetnom rezonancom

Jedan od načina je i merenje magnetnom rezonancom (MRI) i predstavlja jedan najprecizniji način merenja strukture tela. Ovom metodom se ne meri telesna tečnost, ali se uzima u obzir prilikom merenja.

Magnetna rezonanca koristi snažan magnet prilikom svog rada, zato prilikom merenja moraju biti sklonjeni svi metalni delovi garderobe. Takođe, osobe koje imaju veštačke kukove, ili ugrađen bilo kakav metalni deo ne mogu na ovaj način izmeriti strukturu svog tela.

Proces skeniranja traje 30 minuta, a zatim je računaru potrebno 3 sata kako bi analizirao podatke preko svog softvera. Sve ovo ukazuje da iako je magnetna rezonanca najprecizniji način merenja, ipak je jako skup i komplikovan i preporučuje se onima koji apsolutno žele da budu sigurni u rezultate ovog testa.

#5 Merenje visine i obima tela

Ovo je takođe jedna od jednostavnih metoda koji mogu pomoći i najvećim laicima da prate napredak vežbanja i skidanja suvišne masti, tj. sala. Sve što je potrebno je jednostavna krojačka traka za merenje kojom ćete na nedeljnom nivou pratiti obim svog struka, grudnog koša, kukova i vrata. Ukoliko na nedeljnom nivou primećujete smanjenje obima ovih delova tela, definitivno dolazi do smanjenja procenta masti u telu.

Ova metoda definitivno nije nešto što želite raditi ukoliko ozbiljno želite da saznate procenat masti u telu, ali definitivno može biti dobra motivacija za vežbanje i napredovanje u rezultatitma.

#6 Analiza bioelektričnog otpora je najpopularnija metoda merenja procenta masti u telu

Ovo je metoda kojom se meri otpor struje koja se propusti kroz telo, i na osnovu tih podataka moguće je proceniti strukturu tela. Ova neinvazivna metoda kroz stopala i šake propušta ovaj električni signal i meri kako ovaj signal prolazi kroz razne vrste tkiva.

Danas se ova tehnologija može naći u mali kućnim vagama i jako je dostupna svima, a uz to i jako laka za rukovanje. Ono što je još bitno naglasiti je da verovatno ne predstavlja najtačniji metod merenja, ali je svakako najrasprostranjeniji.

Iz svega prethodnog možete videti koliko je bitno izmeriti parametre strukture tela kako iz zdravstvenih razloga tako i estetskih. Pored svega toga, sada znate i kako je to moguće učiniti pa je na Vama da potražite prvo mesto gde je to moguće učiniti i na taj način se informisati o ovoj bitnoj komponentni koja se tiče vašeg sveukupnog zdravlja.

Naravno, DietX tim stoji na raspolaganju za bilo koje pitanje koje možete imati, kada je u pitanju savet o mršavljenju ili korišćenju našeg preparata.

2018-08-27T15:39:46+00:00 24/08/2018|0 Komentara

Dodavanje komentara na tekst