fbpx
//Banana dijeta za mršavljenje – Varijacije, jelovnik i iskustva


Banana dijeta za mršavljenje – Varijacije, jelovnik i iskustva

Banane spadaju u jednu od četiri najpopularnije namirnice na svetu, i zaista retko ko ne voli da uživa u slatkom ukusu ovog voća. Međutim, bez obzira na to što su voće, banane neretko predstavljaju zamenu za slatkiše, pogotovo u dijetama. Naime, za razliku od drugih voćki koje mogu imati i kiseo ili čak gorak ukus, banane su veoma omiljene u svetu, ali kod nas, upravo zbog slatkog ukusa koji imaju.

S obzirom na to koliko su banane popularne u svetu, ne čudi i to što se dijeta sa bananama u poslednje vreme sve češće primenjuje. Zato, ako i Vi pripadate većini koja voli ovo voće, banana dijeta je idealna za Vas. Ipak, ukoliko mislite da se tokom ove dijete jedu samo banane, i da ova dijeta može da bude dosadna, dobra vest je da dijeta sa bananama podrazumeva unos i drugih namirnica i da uz nju možete zaista smršati.

Kako biste postigli željenu liniju tokom ove dijete možete kombinovati preparat za mršavljenje uz fizičku aktivnost. Sigurno je da ćete postići još bolji efekat u kratkom vremenskom periodu i možda izgubiti još neki kilogram. U nastavku teksta saznajte kako izgleda banana dijeta i zašto je toliko popularna.

Zašto je banana dijeta popularna?

Banana dijeta svoju popularnost duguje knjizi objavljenoj u Japanu, koja govori o tome koliko su dobre banane za mršavljenje i kako izgleda japanska dijeta sa bananama. Naime, u ovoj knjizi je opisana istinita priča Japanca Hitoši Vatanbe, koji je pomoću ove dijete smršao 18 kilograma za samo par meseci.

On tvrdi da oni koji žele da smršaju treba da zamene uobičajen doručak sa bananama sa mlakom vodom i suvišni kilogrami i masne naslage će se istopiti. Takođe, Hitoši Vatanbe smatra da kombinacija banana sa vodom koja ima sobnu temperaturu dovodi do ubrzanja metabolizma. Naime, čovek koji se pridržava ove dijete, za ručak i večeru može jesti sve što želi i i dalje će gubiti suvišne kilograme.

Osim toga, nezrele banane sadrže otporni skrob, koji čini da se osećamo sitim nakon što pojedemo bananu, što je na primer i jedan od razloga zbog kojih se nakon treninga ili neke druge naporne fizičke aktivnosti preporučuje jedna banana kako bi se povratila snaga. Konzumiranjem nezrele banane proces sagorevanja masti postaje još intenzivniji, i to 30% brži, nego pomoću tradicionalnih metoda.

Konzumiranje vode uz banane koja ima sobnu temperaturu se preporučuje, jer ona poboljšava varenje i smanjuje osećaj gladi. Zato, možete biti sigurni, da će ako se opredelite za ovu dijetu Vaš apetit biti pod kontrolom, kao i da ćete ubrzati metabolizam.

Dijeta sa bananama – varijacije dijete

Postoji nekoliko vrsta ove dijete, a najpopularnije su banana dijeta 12 dana i banana dijeta 3 dana. Naravno, zajedničko im je to što je osnovna namirnica tokom dijete banana, a razlikuju se po tome da li uz njih jedete još neke namirnice, kao i po dužini trajanja dijete. Evo kako izgledaju ove dijete.

Jutarnja banana dijeta

Ishrana tokom ove dijete ima jednostavna pravila, a ova dijeta je zapravo japanska dijeta sa bananama koja je gore u tekstu opisana. Banane se jedu samo za doručak, dok su ručak i večera proizvoljni. Ipak, ukoliko želite da smršate, ne možete da jedete bilo šta.

Pravila za ovu dijetu podrazumevaju da jedete banane za doručak (možete pojesti nekoliko komada, nije određena količina) i uz njih pijete samo vodu ili čašu nemasnog mleka. Ukoliko pijete vodu, važno je da ona bude sobne temperature.

Kada je u pitanju ručak, tada treba da jedete laganu hranu i salatu po izboru i takođe pijete vodu sobne temperature. Treba napomenuti da mleko možete piti samo za doručak. Između obroka možete jesti bananu, ali nije dozvoljeno da jedete nijedan drugi dezert.

Potom, za večeru možete pojesti hranu po želji, ali pod uslovom da je to zdrava hrana, odnosno ona koja se može “ubrati” u prirodi. Večeru treba da imate najkasnije u 20h, a na spavanje idete najkasnije u ponoć, jer je poželjno da prođe četiri sata od večere, pre nego što zaspite.

Ovakav plan ishrane traje 12 dana, a ukoliko imate izbalansirane i zdrave obroke, sigurno je da ćete nakon dijete smršati i da ćete uočiti rezultate. Treba napomenuti da je doručak svakog jutra isti i sastoji se od banana i čaše mleka ili vode koja ima sobnu temperaturu, a plan ishrane za ručak i večeru pogledajte u nastavku teksta.

Jutarnja banana dijeta jelovnik:

  • Prvi dan

ručak: supa sa povrćem, kupus salata

večera:100 g belog pilećeg mesa, salata po želji

  • Drugi dan

ručak: spanać sa pirinčem, salata

večera: 100 g lososa, komad integralnog hleba, salata

  • Treći dan

ručak: 50g testenine sa paradajz sosom, salata od sveže cvekle

večera: 70g goveđeg mesa na žaru, komad integralnog hleba, salata

  • Četvrti dan

ručak: dinstano povrće, paradajz salata

večera: pileći batak bez kožice, salata po izboru

  • Peti dan

ručak: riblja čorba i salata po izboru

večera: 100g ćuretine i zelena salata

  • Šesti dan

ručak: lagana čorba od povrća, salata od svežih krastavaca

večera: pileće ili ćureće meso na roštilju, salata

  • Sedmi dan

ručak: dinstane pečurke sa pirinčem

večera: Grilovano povrće i paradajz salata

Nakon što završite jednu nedelju dijete, počnite ispočetka dijetu i imate jelovnik za svih 12 dana dijete sa bananama, čak i dva dana preko toga. Treba napomenuti da je tokom ove dijete važno da spavate dovoljno, jer nedovoljno sna uzrokuje visok nivo hormona grelina i manji nivo leptina. Naime, ovo su hormoni gladi, odnosno hormoni koji su zaduženi za sitost i oni utiču na povećanje apetita.

Zato je važno da tokom dijete spavate dovoljno, kako ne biste osećali napade gladi. Ukoliko, odlazite na vreme na spavanje i primenjujete navedeni plan ishrane, sigurno je da će dijeta biti efikasna.

Banana dijeta 3 dana

Ova vrsta dijete predstavlja brzu varijantu jutarnje dijete sa bananama, koja je prvenstveno namenjena detoksikaciji organizma, a ne toliko gubitku kilograma. Ova dijeta se zove još i dijeta sa bananama i mlekom i odlična je za one koji žele da brzo izgube par kilograma

Pravila ove dijete podrazumevaju da jedete tri obroka dnevno, a svaki se sastoji od dve do tri banane i čaše mleka. Ovakvim načinom ishrane možete u kratkom vremenskom periodu izgubiti malo kilograma, zbog značajno smanjenog unosa kalorija i izbacivanja viška vode iz organizma.

Kada je u pitanju dijeta sa bananama i mlekom iskustva pokazuju da jer je uz nju moguće smršati i do tri kilograma. Naime, ako tokom ove dijete jedete tri banane i šolju punomasnog mleka po obroku, unećete oko 330 kalorija ukupno ( jedna banana ima 90 kalorija i šolja mleka oko 60 kalorija). Zaključak je da ćete dnevno uneti oko 990 kalorija, a imajući u vidu da je i 1200 kalorija dovoljno za mršavljenje, sigurno je da ćete za tri dana izgubiti kilograme.

Ipak, treba napomenuti da je banana dijeta 3 dana monotona i da se preporučuje samo za brzo čišćenje organizma. Ovu dijetu je najbolje da sprovodite za vikend, kada nemate mnogo obaveza, zato što ćete zbog smanjenog unosa hranljivih materija verovatno osećati slabost i umor.

Takođe, poželjno je da se pre nego što započnete ovu dijetu, konsultujete sa lekarom ili nekim drugim stručnjakom, kako biste bili sigurni da možete da podnesete ovaj zahtevni režim ishrane. Ukoliko Vam zdravstveno stanje ne dozvoljava da držite ovu dijetu, možete da u dogovoru sa lekarom osmislite plan ishrane za mršavljenje sa bananama koji će Vam odgovarati.

Banana i zdravlje

Banane su odličan izvor kalijuma i magenzijuma, a veoma su bogate i vlaknima i ugljenim hidratima. Takođe, u njima ima vitamina A, C, B6, biotina, gvožđa i bakra. Zahvaljujući ovom nutritivnom sastavu banane su odlične za zdravlje srca i krvnih sudova, zato što su bogate kalijumom, a ne sadrže natrijum, koji loše utiče na krvne sudove i stvara visok krvni pritisak. Prisustvo kalijuma u bananama neutrališe ovo stanje.

Interesantno je da je dokazano da banane utiču i na dobro raspoloženje, jer su bogate triptofanom, koji telo prilikom unosa pretvara u serotonin. Naime, za osećaj sreće potreban je hormon serotonin, tj. neurotransmiter koji poboljšava raspoloženje. Zato, ukoliko ste tužni pojedite bananu, i proverite da li zaista popravlja raspoloženje.

Takođe, konzumiranje banana je dobro za varenje, jer su one bogate vlaknima i rezistentnim skrobom što reguliše rad creva i omogućava im da se redovno prazne. Oni u crevima fermentišu i stvaraju masne kiseline koje onemogućavaju dugotrajnu akumulaciju masnih naslaga.

Još jedan zanimljiv podatak je da su i kore od banane jestive, kao i da se u njima nalaze vitamini B6, B12, magnezijum, kalijum, polifenoli, karotenoidi. Međutim, s obzirom na to da ne znamo u kakvim uslovima su banane čuvane i da li su prskane pre nego što dođu u našu zemlju, ipak Vam ne savetujemo da jedete njihovu koru. Možete da ih jedete kuvane ili pržene, ali treba znati da nisu slatke kao što je sam plod.

Banana kalorije

Iako su mnogi skeptični kada su u pitanju banane za mršavljenje, ipak treba znati da Vam one mogu mnogo pomoći prilikom gubitka kilograma, bez obzira na to što imaju nešto veću kalorijsku vrednost od ostalog voća.

Naime, istraživanja su pokazala da je banana odlična za proces mršavljenja, jer jedna banana u proseku ima oko 90 do 100 kalorija. Što znači da ukoliko pojedete 10 banana tokom celog dana, unećete oko 1000 kalorija, a za održavanje telesne težine i normalno funkcionisanje organizma tokom dana, ženama je potrebno oko 2000 kalorija a muškarcima oko 2500 kalorija.

Zato, ukoliko pojedete 10 banana dnevno, sigurno ćete podmiriti svoj apetit, unećete duplo manje kalorija nego što Vam je potrebno, što i jeste suština svake dijetalne ishrane. Banane su stoga idealne za dijetu, jer ih možete tokom dana pojesti čak 15, a da pritom smršate. Osim toga, kako je već navedeno, one lako zasite i zadovoljavaju potrebu za slatkišima, a uz to daće Vam i dovoljno energije.

Dijeta sa bananama iskustva

Koliko ćete kilograma izgubiti i kakve ćete rezultate postići jutarnjom banana dijetom, zavisi od toga koliko komada banane jedete i koliko kalorija unosite u ostalim obrocima koji ne podrazumevaju bananu. Ako preterate i pojedete više od 20 banana dnevno, sigurno je da nećete smršati. Naravno, i ukoliko za ručak ili večeru jedete visokokalorične namirnice, dijeta sa bananama neće imati efekta i nećete gubiti kilograme iako ste na dijeti.

Iskustva pokazuju da ćete smršati ukoliko u optimalnim količinama za dijetu (od 10 do 15 komada dnevno) jedete bananu. Osim toga, dokazano je da su banane odlične za zdravlje, tako da ih možete unositi i uobičajenoj ishrani, kada ne držite dijetu.

Ipak, rezultati su pokazali i da dijetu sa bananama ne treba držite duže od dve nedelje, jer je ishrana tokom dijete prilično jednolična i može se loše odraziti na Vaše zdravlje. Sigurno je da će Vam, ukoliko samo jedete banane zafaliti neki vitamin. Takođe, može se desiti i da tokom dijete preterate i tako unesete previše kalijuma, što može dovesti do stanja koje se zove hiperkalemija. Simptomi ovog stanju su slabost u mišićima i neregularni otkucaji srca.

Dijeta sa bananama je zato odlična za primenu u kratkom vremenskom periodu, jer Vam može pomoći da izgubite kilograme i smršate. Ako nastavite da se zdravo hranite i osmislite novi plan ishrane nakon ove dijete, sigurno je da Vam se kilograme neće vratiti. Međutim, ako se ipak vratite lošim navikama u ishrani, povratićete i staru kilažu.

Zato je potrebno da imate osmišljen jelovnik i napravljen dugoročan plan ishrane, koji će Vam postepeno preći u naviku i postati uobičajeni način ishrane. Naravno, osim dobrog plana ishrane, kako bi rezultati dijete bili uspešni, važno je da se bavite fizičkom aktivnošću i da vodite zdrav život koji između ostalog podrazumeva i da dovoljno spavate, barem šest do osam sati.

Banana dijeta Vam može pomoći da se motivišete da započnete promene u svom režimu ishrane. Tokom nje je poželjno da počnete da usvajate zdrav način života, koji podrazumeva redovnu fizičku aktivnost i dovoljno sna. Bilo da se opredelite za jutranju banana dijetu ili banana dijetu koja traje tri dana, poželjno je da nakon njih, uvrstite bananu u svoj plan za dugotrajnu ishranu.

Naime, banana Vam može biti odličan saveznik protiv napada gladi, jer će Vam pružiti sitost, kao i odlična zamena za slatkiše. Zato, ako želite da se zdravije hranite, izabacite nezdrave šećere i umesto slatkiša pojedite bananu, sigurno je da će ona zadovoljiti Vašu potrebu za slatkišima. Takođe, ukoliko imate neka dodatna pitanja u vezi sa dijetama, možete nas kontaktirati za dodatne informacije.

2018-11-30T04:21:23+00:00 28/11/2018|0 Komentara

Dodavanje komentara na tekst