fbpx
//Dvopek dijeta za efikasno mršavljenje – Jelovnik, Iskustva


Dvopek dijeta za efikasno mršavljenje – Jelovnik, Iskustva

U toku dijete, većini najteže pada odricanje od hleba, zato mnogi nutricionisiti preporučuju dvopek kao niskokaloričnu zamenu za poznatu namirnicu od belog brašna. Osim što se koristi kao zamena za hleb u posebnim režimima ishrane, dvopek se pokazao kao veoma delotvorna namirnica za skidanje kilograma. Takođe, u poslednje vreme je popularna i  dvopek dijeta za brzo skidanje kilograma.

Dijeta sa dvopekom se pokazala kao veoma efikasna i za 15 dana je moguće smršati i do sedam kilograma. Takođe, svi oni koji koriste preparat za mršavljenje, mogu da ga konzumiraju tokom ove dijete, ukoliko žele da rezultati dijete budu još efikasniji.

Ova dijeta najviše će se dopasti onima koji vole hleb, jer je dvopek osnovna namirnica u ovom režimu ishrane, a osim toga s, obzirom na to da uključuje isključivo unos voća, povrća i integralnih žitarica, dvopek dijeta je pogodna i za vegetarijance. Zato, ukoliko ne jedete meso, a želite da smršate nekoliko kilograma u kratkom vremenskom periodu, onda treba da probate ovaj poseban režim ishrane.

Dvopek dijeta se smatra prilično zdravom, jer se ishrana bazira na voću i povrću, kao i na vlaknastim nutritijentima, s tim da je tokom dijete važno da se hrana pravilno kombinuje kako bi se ubrzao metabolizam. Zato pročitajte naredni tekst i saznajte kako da kroz dve nedelje izgubite višak kilograma primenjujući dijetu sa dvopekom.

Kako izgleda dvopek dijeta?

Postoji nekoliko varijacija ove dijete, ali uglavnom se sve baziraju na voću, povrću i žitaricama, dok je meso potpuno izostavljeno. Dijeta sa dvopekom spada u zdravije dijete, koje se lakše podnose, ali ipak nije preporučljivo da se dijeta primenjuje neprekidno tokom dve nedelje, već je potrebno praviti pauzu nekoliko dana, a onda ponoviti isti režim ishrane, dok se ne postigne željena težina.

Osim u dijeti u kojoj predstavlja osnovnu namirnicu, dvopek se koristi i kao sastavna namirnica mogih drugih dijeta, koje su se pokazale kao veoma delotvorne za skidanje kilograma. Takođe, dvopek se često preporučuje osobama sa osetljivim stomakom, jer predstavlja laganu namirnicu koja se lako vari. Dvopek se najviše preporučuje za regulisanje probave, jer blago deluje na digestivni trakt i zbog toga predstavlja sastavnu namirnicu mnogih redukcionih dijeta.

Takođe, mnogi tvrde da im je dijeta sa dvopekom pomogla da se uspešno reše viška kilograma, ali i da pročiste organizam. U zavisnosti koje namirnice Vam prijaju i koje volite, možete probati neku od narednih dijeta.

Medicinska dijeta sa dvopekom

Medicinska dijeta je poznata i kao citrus dijeta ili dijeta sa dvopekom i narandžama i zahvaljujući citrusima koji se unose tokom dijete, spada u zdrave dijete. S obzirom na to da se tokom dijete ne osećate malaksalo, primenjuju je srčani bolesnici, koji pre operacije treba da oslabe.

Treba napomenuti da je ova dijeta veoma restriktivna i da je najbolje da se pre nego što odlučite da držite dijetu posavetujete sa lekarom. Takođe je važno da sebi postavite realne ciljeve i da ne očekujete da ćete izgubiti 15 kilograma za 15 dana.

Kada je jelovnik u pitanju, postoji tačno određen redosled namirnica kog se treba pridržavati i nijednu namirnicu ne treba izostaviti. Treba napomenuti da tokom ove dijete ne treba da konzumirate alkoholna pića i gazirane sokove, dok kuvano voće i povrće možete začiniti vegetom.

Medicinsku dijetu sa dvopekom je potrebno držati 15 dana i deli se na tri ciklusa od 5 dana. Ipak, preporučuje se da nakon svakog ciklusa od pet dana, prekinete dijetu na dva dana i jedete normalno, ali tako da ne preterujete.

Doručak je svakog dana isti i sastoji se od jedne šolje čaja ili kafe bez šećera, jednog dvopeka i jedne pomorandže, ostali obroci tokom dijete izgledaju ovako:

  • Prvi dan

Ručak: jedna narandža, jedno kuvano jaje, jedna kisela pavlaka

Večera: dva sveža paradajza ili dva decilitra kuvanog paradajza, dva kuvana jajeta, polovina zelene salate ili jedan krastavac, dva dvopeka

  • Drugi dan

Ručak: jedna narandža, jedno jaje, jedna kisela pavlaka, dva dvopeka

Večera: 125 grama mlevene junetine, jedan paradajz, jedna narandža, jedan dvopek, jedna šolja kafe ili čaja bez šećera

  • Treći dan

Ručak: jedna narandža, jedno kuvano jaje, jedna kisela pavlaka, jedna glavica salate ili dva krastavca, jedna šolja čaja ili kafe bez šećera

Večera: 125 grama mlevenog mesa, jedna narandža, jedan dvopek, jedna šolja čaja ili kafe bez šećera

  • Četvrti dan

Ručak: 125 grama kravljeg sira, jedan paradajz ili jedan decilitar kuvanog paradajza, jedan dvopek

Večera: 125 grama mlevenog mesa, dva paradajza, jedna jabuka, jedan dvopek

  • Peti dan

Ručak: 200 grama kuvanog mesa ili ribe, jedan paradajz, jedan dvopek

Večera: ½ kilograma kuvane šargarepe, graška ili krompira, jedno jaje, jedan paradajz

Kako biste održali liniju nakon 15 dana dijete, potrebno je da svakog ponedeljka imate ovakav jelovnik:

Doručak: jedna čaša soka od limuna bez šećera

Ručak: jedna jabuka, jedan dvopek

Večera: jedno jaje, jedan dvopek, jedan paradajz

Ostalim danima možete jesti normalno, ali pod uslovom da hranu unosite u umerenim količinama. Izbegavajte namirnice koje su bogate trans mastima i rafinisanim šećerima, a jedite što više voća, povrća, proizvoda od celog zrna žitarica. Takođe, možete unositi mlečne proizvode, ali one koje imaju mali procenat masti. Naravno, izbegavajte slatkiše, grickalice i brzu hranu, ali ne samo da biste održali liniju, već i da biste sačuvali zdravlje.

Dakle, ukoliko se pitate kako smršati, treba da jedete umereno i zdravo, i jedan dan u nedelji primenjujte poseban režim ishrane koji smo naveli. Sigurno je da se kilogrami neće vratiti, a rezultati dijete sa dvopekom će biti trajni.

Dvopek dijeta iskustva

Dijeta sa dvopekom je proverena dijeta koju su mnogi primenjivali, a postoje tvrdnje da je za dve nedelje moguće smršati čak 15 kilograma, odnosno da se svakog dana gubi jedan kilogram. Ipak, iskustva onih koji su primenjivali nisu baš takva. Međutim, gotovo svi koji su primenjivali ovu dijetu su zadovoljni rezultatima, jer su uspeli da za 15 dana smršaju od 7 do 10 kilograma.

Kako biste postigli ove rezultate, važno je da se strogo pridržavate pravila dijete i da unosite samo one namirnice koje se navode u dijeti. Ukoliko se dogodi da izostavite neku namirnicu ili da ih mešate, rezultati će najverovatnije izostati. Užine nisu dozvoljene tokom ove dijete, tako da nemoj konzumirati ništa između obroka, a ako se pridržavate navedenog režima ishrane, već nakon pet dana je moguće da izgubite 2,5 do 5 kilograma, što će Vam sigurno dati motivaciju da nastavite da držite dijetu.

Takođe, treba napomenuti da pošto se tokom držanja ove dijete unosi malo ugljenih hidrata, moguće je da ćete izgubiti mišićnu masu. Kako biste je nadoknadili, potrebno je da se bavite fizičkom aktivnošću, a preporučljivo je i da se svakodnevno šetate barem dva-tri puta nedeljno. Fizička aktivnost može biti aerobik, trčanje, plivanje, biciklizam ili ples.

Postoje i oni koji su uspeli da se oslobode viška kilograma, ali su ih nakon dijete brzo vratili, ali to je sve individulano i rezultati zavise samo od pojedinca i njegovog karaktera i volje da smrša.

Kome se preporučuje ova dijeta?

Dijeta je odlična za osobe koje imaju veliki višak kilograma, jer će kod njih kilogrami uglavnom lakše da spadaju, zato ukoliko niste previše gojazni, dobro razmislite pre nego što se opredelite za ovu dijetu ili je prilagodite svojim potrebama. Takođe, ovaj režim ishrane često preporučuju lekari pacijentima koje u narednom periodu očekuje operacija, a treba da smršaju. Osim što je odlična za skidanje suvišnih kilograma, ova dijeta reguliše probleme sa varenjem i probavu i odlično utiče i na izgled kože, jer je čini mekom i sjajnom.

Od čega se dvopek sastoji?

Dvopek je proizvod koji se pravi od brašna, jaja i šećera, ali s obzirom na to da postoje različite vrste i različiti proizvođači ove namirnice, može osim navedenih, imati i neke druge sastojke. Takođe, dvopek može da bude integralni ili ražani i predstavlja duplo pečeni hleb, ali ne treba ga mešati sa tost hlebom, koji je mek i predviđen da se prepeče pre konzumacije.

Originalni naziv za dvopek je zweiback i ova reč potiče iz nemačkog jezika i nastala je spajanjem nemačkih reči za broj dva i pečenje, pa se zato i u našem jeziku zove dvopek. U Italiji i Francuskoj je ova vrsta hleba takođe popularna i u ovim zemljama se naziva fette biscottate i biscotte, ali ove reči ne treba mešati sa onim što mi zovemo biskvit.

Dvopek se koristi u kuhinjama širom sveta i zapravo sve vrste duplo pečenog hleba predstavljaju varijantu originalnog dvopeka. Ovaj hleb je hrskav, lagan i dehidriran, za razliku od običnog hleba koji sadrži vlagu. Zbog toga nam je potrebno manje dvopeka kako bismo se zasitili, jer jedno parče ima veću nutritivnu vrednost od jednog parčeta belog hleba. Uz to, dvopek ne iritira creva i stomak, zbog čega predstavlja idealnu zamenu za svež hleb.

Dvopek takođe duže traje od svežeg hleba, čvršći je i neretko je obogaćen različitim ukusima, u zavisnosti od toga gde se pravi. Takođe, s obzirom na to da se industrijski proizvodi, najčešće se može nabaviti u supermarketima.

Energetska vrednost dvopeka

U zavisnosti od toga za koju vrstu dvopeka se odlučimo, zavisi i nutritivna vrednost dvopeka, pa tako u osnovi običan dvopek pravljen od belog pšeničnog brašna (u prodavnicama ćemo najčešće naići na italijanske i srednjeevropske marke) sadrži brašno, jaja i šećer.

Jedno parče ovog dvopeka sadrži:

  • Ugljeni hidrati – 5 grama (2% dnevne vrednosti)
  • Ukupno masti – 1 gram (1% dnevnih vrednosti)
  • Šećeri – 1 gram
  • Proteini – 1 gram (1% dnevnih vrednosti)

Dok parče svežeg belog hleba sadrži:

  • Ugljeni hidrati – 10 grama (3% dnevne vrednosti)
  • Ukupno masti – 1 grama (1% dnevnih vrednosti)
  • Šećeri – 1 gram
  • Proteini – 2 grama (3% dnevnih vrednosti)

Navedeni prosečni podaci pokazuju da se energetska vrednost svežeg hleba i dvopeka ne razlikuje mnogo, ipak uglavnom jedemo mnogo više belog hleba u odnosu na dvopek, pa tako i unosimo mnogo više kalorija, čak i ukoliko je sam dvopek kaloričnija namirnica u osnovi.

Dvopek se uglavnom sastoji od ugljenih hidrata, i nema veliku nutritivnu vrednost, ali sadrži veoma malo masnoća i holesterola, za razliku od većine pekarskih proizvoda i zato predstavlja zdraviju zamenu za hleb. S obzirom na to da je dehidriran, on sadrži oko 7% vode, što je veoma malo u poređenju sa svežim hlebom koji sadrži oko 40% vode. Zbog toga je dvopek kaloričniji, ali i mnogo bolji za varenje.

Koliko kalorija sadrži dvopek?

U poređenju sa običnim hlebom, dvopek ima gotovo duplo više kalorija na količinu od 100 grama. Ipak, s obzirom na to da je dvopek mnogo laganiji i da nam treba manje dvopeka nego hleba da bismo se zasitili, obično konzumirajući dvopek unesemo manje kalorija, nego kada jedemo svež hleb.

Evo koliko kalorija sadrže različite vrste dvopeka u poređenju sa običnim hlebom:

  • Dvopek (100 grama) – 426 kalorija
  • Jedno parče dvopeka (7 grama) – 30 kalorija
  • Integralni dvopek (100 grama) – 366 kalorija
  • Jedno parče integralnog dvopeka (10 grama) – 40 kalorija
  • Beli hleb (100 grama) – 265 kalorija
  • Jedno parče belog hleba (20 grama) – 53 kalorije
  • Integralni hleb (100 grama) – 265 kalorija
  • Jedno parče integralnog hleba (26 grama) – 69 kalorija

S obzirom na to da dvopek mnogo brže zasiti od svežeg hleba, na osnovu navedenih kalorijskih vrednosti, nije teško zaključiti da ukoliko umesto običnog hleba unosimo dvopek, možemo značajno da umanjimo broj unetih kalorija na dnevnom nivou.  

Koliko je dvopek dobar za zdravlje?

Dvopek se preporučuje bolesnicima, ljudima sa osetljivim stomakom ili probavnim smetanjama, kao i onima koji žele vitku liniju. Naime, dvopek ne sadrži mnogo masti i ako se unosi u porcijama, brzo zasiti i ne opterećuje želudac suvišnim mastima, a pritom se lako vari.

Takođe, dvopek je odličan za probavu, jer ne sadrži mnogo vode, pa zato upija ostale supstance u našim crevima i na taj način podstiče probavu. Budući da dvopek predstavlja laganu namirnicu, on ne forsira naša creva na veliki napor i može da ih umiri. Iz ovog razloga se preporučuje osobama koje imaju stomačne probleme. Takođe, tokom prehlade ili drugih oboljenja koja čine organizam osetljivim, pogotovo sistem za varenje, savetuje se da dvopek bude deo ishrane.

Ova namirnica pogoduje imunitetu tokom bolesti, jer je lagan, a sadrži određenu energetsku vrednost koja oslabljenom organizmu pruža dovoljne snage da se oporavi. Takođe, dvopek treba da bude što svetliji, jer suviše pečen dvopek može sadržati kancerogene supstance, kao i sve druge namirnice koje se predugo peku ili su zagorele.

Vitamini i minerali u dvopeku

Dvopek je prvenstveno bogat ugljenim hidratima i sadrži zanemarljivu količinu vitamina i minerala, baš kao i običan hleb i drugi pekarski proizvodi. U jednom parčetu dvopeka nalaze vitamini  i minerali u malim količinama i to:

  • Vitamin C – 1%
  • Tiamin – 1%
  • Riboflavin – 1%
  • Folati – 2 %
  • Kalijum – 1%
  • Bakar – 1%
  • Selen – 3%

Ipak, najveća prednost dvopeka za naše zdravlje i organizam je ta što je dehidriran i zbog toga je odličan za želudac, jer pomaže u varenju i zato se uglavnom i preporučuje kao namirnica u mnogim dijetama.

Ukoliko želite da se oslobodite suvišnih kilograma na efikasan način, onda treba da probate navedenu dvopek dijetu. Kako bi dijeta imala efekta, potrebno je da čvrsto odlučite da želite da smršate i da tokom dijete ne dolazite u iskušenje da probate neku nedozvoljenu namirnicu. Nakon što završite sa dijetom, važno je da se umereno i zdravo hranite, kako se kilogrami ne bi vratili.

2018-10-25T01:35:44+00:00 25/10/2018|0 Komentara

Dodavanje komentara na tekst