fbpx
//Kokosovo ulje za mršavljenje – benefiti i načini korišćenja u ishrani
Da li znate da postoji mnogo bolje rešenje za mršavljenje nego što je dijeta?

Otkrivamo vam tajnu kako efikasno smršati za manje od 28 dana!

Nekoliko hiljada naših čitalaca je probalo da drži razne dijete o kojima smo pisali na sajtu. Neki su bili uspešni u tome a neki nisu. Svi znamo da uopšte nije lako odreći se hrane. Zato smo, posle više od 19 godina iskustva u svetu mršavljenja odlučili da svima zauvek pomognemo u borbi protiv kilograma! Ponudili smo potpuno novo rešenje i ono što je najbitnije svi se slažu sa činjenicom da su imali čak 4 puta brže i bolje rezulate koristeći ga.
Kliknite ovde da saznate više o čemu se radi!
P.S. Procenat zadovoljnih korisnika je impresivnih 99.5%!

Kokosovo ulje za mršavljenje – benefiti i načini korišćenja u ishrani

Kokosovo ulje je tropsko ulje koje se dobija iz kore ili mesa ploda kokosove palme – kokosovog oraha. Kokos, na tropskim destinacijama na kojima raste, vekovima služi kao narodni lek i kao jedna od najkorišćenijih namirnica. Ova namirnica koristi se u vidu brašna, ulja ili mleka.

Zapadna civilizacija je sve benefite i nutritivnu vrednost kokosovog ulja relativno skoro otkrila, a ulje je postalo toliko popularno i viralno, da svakako zaslužuje vašu pažnju. Kokosovo ulje ima mnoge prednosti za celokupno zdravlje, ali potpomaže i mršavljenje. Čak se kokosovo ulje za mršavljenje preporučuje kao jedna od najdelotvornijih namirnica, pa se preporučuje da ovaj proizvod, uz preparat za mršavljenje, takođe dodate ishrani.

Kokosovo ulje – nutritivna vrednost

Kokosovo ulje dobija se iz samog jezgra zrelog kokosa, hladnim presovanjem ljuske i mesa kokosovog oraha. Ovom metodom dobija se hladno presovano, devičansko kokosovo ulje koje se i preporučuje kao namirnica puna blagotvornih efekata. U ponudi možete naići i na rafinisano kokosovo ulje, ali pitanje je da li je ovo ulje zadržalo bilo kakve blagotvorne efekte za zdravlje i mršavljenje, pa se ne preporučuje.

Kokosovo ulje nalazi se u čvrstom stanju prilikom čuvanja na hladnom i mračnom mestu, a topi se toplom mestu i na taj način dobija uljanu strukturu. Ulje ne treba termički obrađivati – dovoljno je da ga iznesete na sobnu temperaturu kako biste ga otopili.

Ne počinjite sa dijetom dok ne pročitate ovaj tekst >>
Kliknite ovde i saznajte zbog čega više od 75% dijeta nije uspešno!

Devičansko kokosovo ulje u potpunosti se sastoji od masti, ali ne bilo kakvih masti, već dobrih, zasićenih masnih kiselina. Zasićenih kiselina u 100 gr kokosovog ulja ima oko 87g, polinezasićenih 1,8g, a mononezasicene 6g. Kada se radi o kalorijama – 100g kokosovog ulja ima oko 862 kcal.

Zasićene masne kiseline odlične su za mršavljenje

Masti koje su dobre za zdravlje i mršavljenje? Dobro ste pročitali. Zasićene masne kiseline koje čine kokosovo ulje obavezan su deo ishrane svih onih koji vode računa o svojoj ishrani i zdravlju, ali i onih koji žele da smršaju.

Masti su neophodne našem organizmu, a ukoliko želimo da smršamo – treba da koristimo dobre, zasićene masti – one spuštaju nivo lošeg holesterola, ubrzavaju metabolizam, poboljšavaju krvnu sliku, dobro utiču na kožu, kosu i nokte i odličan su izvor neophodne energije za organizam.

Kokosovo ulje, zbog svog sastava, puno je svih ovih benefita karakterističnih za dobre masti – ima ih u izobilju i odličan je neophodni izvor masti za naš organizam.

Kokosovo ulje u ishrani – benefiti

Kokosovo ulje ima mnoge benefite, kako za celokupno zdravlje, tako i za mršavljenje. Ova namirnica jedna je od onih koje možemo svrstati u super-hranu s obzirom na mnogobrojne prednosti koje ima.

Kokosovo ulje pospešuje sagorevanje masti u organizmu

Kao što je napomenuto, kokosovo ulje se većinski sastoji od zasićenih masnih kiselina koje imaju mnogobrojne prednosti za zdravlje. Kokosovo ulje je zbog toga odličan saborac kada se radi o gubljenju težine i sagorevanju masti u organizmu.

Gojaznost je jedan od najvećih zdravstvenih problema modernog društva i dok neki misle da je problem u broju unetih kalorija – nutricionisti tvrde da je problem u izvoru kalorija. Ovo znači da ne da nije isto da li ste veliku količinu kalorija uneli iz hamburgera ili iz brokolija, već je u izvoru i sam uzrok viška kilograma.

Istina koju vam niko neće reći o mršavljenju!
Kompanije troše milione evra da bi vam prodali svoje proizvode prepune hemije. Baš iz tog razloga nikada vam ovo neće spomenuti! Kliknite ovde da saznate više

Tako je i sa kokosovim uljem – izbor ovakvog ulja umesto masti nezasićenih kiselina izuzetno će dobro uticati na vašu liniju, mršavljenje i sagorevanje masti. Masti koje čine kokosovo ulje idu pravo u jetru koje ih zatim pretvara u ketone i momentalni izvor energije. Ovako se potpomaže sagorevanje masti i mršavljenje.

Kokosovo ulje će vaše telo i mozak izuzetno brzo snabdeti energijom, pa sledeći put kad ogladnite i dobijete želju da pojedete nešto što će vas brzo zasititi – umesto čokoladice i sličnih proizvoda punih šećera i ugljenih hidrataslobodno pojedite kašičicu kokosovog ulja.

Kokosovo ulje redukuje osećaj gladi i produžava osećaj sitosti

Ketoni imaju moć snižavanja apetita, a kokosovo ulje naša jetra pretvara upravo u ketone. Na ovaj način, kokosovo ulje će redukovati apetit i osećaj gladi, te produžiti osećaj sitosti nakon konzumiranja.

Zbog ovoga se preporučuje da kokosovo ulje u ishrani koristite pre svega ujutru. Isti doručak sa i bez kokosovog ulja neće vas jednako zasititi. Opšte je poznato da je upravo doručak najvažniji obrok tokom dana i da treba da bude što obilniji, kako bi vas zasitio na što bolji način, i smanjio potrebu za obilnim obrocima tokom nastavka dana.

Ako kokosovo ulje uključite u doručak, nema sumnje da ćete imati potrebu za manjim obrocima u narednom periodu dana i da ćete tokom ručka, večere i užina unositi manje količine hrane, što će svakako biti dobro za proces gubitka kilograma i zdravog mršavljenja.

Kokosovo ulje jača imuni sistem i ima odlična antibakterijska svojstva

Laurinska kiselina blagotvorna je za imunitet, te se koristi i u medicini kao sredstvo borbe protiv virusa i prehlada. Ova kiselina vrlo se retko može naći u sastavu prirodnih namirnica, a kokosovo ulje je ima u izobilju. Najveća koncentracija laurinske kiseline nalazi se u ljudskom mleku, što dovoljno govori o blagotvornosti ovog elementa, a odmah zatim upravo u kokosovom ulju.

Zbog ovoga, kokosovo ulje u organizmu se ponaša kao odličan prirodni lek za jačanje imuniteta i izuzetno se dobro ponaša u borbi protiv virusa, bakterija i gljivica. Kokosovo ulje zbog ovoga se često koristi i kao prirodni lek protiv mnogobrojnih kožnih bolesti i generalno u kozmetičkoj industiriji. U ishrani, kokosovo ulje pomoći će da ojačate imunitet i očistite organizam od neželjenih bakterija i gljivica.

Dobra je prevenitva za srčane probleme i visok pritisak

Kokosovo ulje ne samo da podiže nivo zdravog holesterola, već pomaže i pretvaranje lošeg u dobri holesterol. Dizanjem ovog holesterola, poznatog i kao HDL holesterol, kokosovo ulje poboljšava zdravlje srca i smanjuje rizik od srčanih bolesti. Kokosovo ulje, takođe, smanjuje rizik od povišenog krvnog pritiska, pa i na ovaj način povoljno utiče na srčano, a samim tim i na zdravlje celokupnog organizma.

Kokosovo ulje dobro je i za mozak i memoriju

Ketoni koje naš organizam dobija unoseći kokosovo ulje odlični su i za mozak i mnoge bolesti ovog organa. Ketoni mozak snabdevaju energijom na brz način, a dopiru i do nekih njegovih delova do kojih retko koja druga hrana uspeva. Tako kokosovo ulje povoljno utiče na rad mozga, kao i na memoriju.

Mnoga istraživanja pokazala su da je kokosovo ulje odlično za ljude sa alchajmerom, kao i epilepsijom. Međutim, ova istraživanja nisu dovoljna da bi se ovo iznosilo kao tvrdnja, te blagotvorni uticaj kokosovog ulja na ljude sa alchajmerom treba uzimati s dozom rezerve.

Kokosovo ulje blagotvorno je i za održavanje hormonskog balansa

Kokosovo ulje potpomaže proizvodnju prirodnih hormona u organizmu i odlično je za održavanje. Istraživanja su, na primer, pokazala da je kokosovo ulje odlično za konzumiranje tokom menopauze kod žena, tj. tokom velikih hormonskih disbalansa u organizmu. Redovna konzumacija kokosovog ulja balansiraće hormone u vašem organizmu, a biće i odličan dodatak uz lekove ukoliko imate hormonske poremećaje.

Korišćenje kokosovog ulja u ishrani ima i mnoge druge benefite po vaše zdravlje i redukciju kilograma, a navedeni benefiti samo su oni koje nutricionisti navode kao najvažnije po organizam. Važno je naglasiti i da, iako je kokosovo ulje zaista blagotvorno, ne može biti jedini lek za određena stanja. Kada se radi o mršavljenju uvođenje kokosovog ulja u ishranu takođe je nedovoljno –  sem ovoga, treba da povedete računa o svim elementima ishrane, kao i da uvedete redovnu fizičku aktivnost i rekreaciju u vaš život.

Kako koristiti kokosovo ulje u ishrani

Sada kada znamo ogromne benefite uvođenja kokosovog ulja u ishranu, bitno je i da navedemo koji su sve načini za korišćenje kokosovog ulja u ishrani, a u nastavku su navedeni samo neki od njih.

Kokosovo ulje u kafi

Mnogima je jutarnja kafa rutina koje se teško odriču. Pitanje je da li ima potrebe odricati se jutarnje kafe s obzirom na blagotvornost koju kofein ima po organizam, a ovaj napitak svakako ćete nutritivno obogatiti ukoliko u njega dodate kašičicu kokosovog ulja.

Kokosovo ulje gubi nutritivne vrednosti kada se termički obradi. Ovo je i razlog zašto se samo devičansko, hladno presovano ulje preporučuje u ishrani. Takođe, ovo je i razlog toga što kokosovo ulje u kuhinji ne treba termički obrađivati. Zato sačekajte da se kafa ohladi, pa tek onda u nju sipajte kašičicu kokosovog ulja. Kafa s kokosovim uljem mnogo je zdravija nego ona bez njega, a i ukusnija – aroma kokosa sigurno će vam ulepšati kafu, a vremenom će vam to ući i u naviku.

Ne samo da ćete na ovaj način uneti neophodne zasićene masne kiseline i laurinsku kiselinu, već ćete i momentalno podići energiju i obezbediti osećaj sitosti mnogo duže, pa ćete imati i manje potrebe za velikim obrocima tokom dana.

Dodajte kokosovo ulje u ovsenu kašu

Ovsena kaša bogata je antioksidansima i vlaknima i odličan je izbor za doručak. Nakon pripreme ovsene kaše, sem ostalih zdravih namirnica koje u nju možete da dodate (cimet, orašasti plodovi, suvo voće, voće, med…) i kokosovo ulje. Ako ne pijete kafu, ovo je odličan način da poboljšate doručak i uvedete kokosovo ulje u ishranu, pogotovo jutarnju.

Ovo se važi i za druge kaše i smutije koje verovatno koristite u ishrani ako vodite računa o njoj. Kašičica kokosovog ulja poboljšaće nutritivnu vrednost ovih, već zdravih, namirnica, a jedino je važno da sačekate da se ohladi kako ulje ne bi došlo u kontakt sa velikom toplotom.

Koristite kokosovo ulje umesto putera ili margarina

Ako zamenite margarin ili puter kokosovim uljem, u početku će vam to verovatno biti čudnog ukusa, ali nakon nekog vremena navići ćete se i nećete moći ni da zamislite ukus margarina ili putera.

Ovo je mnogo zdravije rešenje, a kako biste smršali, podrazumeva se da kokosovo ulje mažete na zdrave namirnice, a ne one nezdrave. Dakle, ulje mažite na integralni hleb, proteinske palačinke… Nikako na beli hleb i ostale proizvode od belog brašna.

Generalno, sva zdrava hrana za mršavljenje biće još zdravija sa dodatkom kokosovog ulja, a evo još ideja za korišćenje kokosovog ulja u ishrani:

  • Integralni pirinač često je suv, a kokosovo ulje će poboljšati njegovu strukturu i ukus.
  • Kokosovo ulje biće odličan dodatak svakoj salati.
  • Ako pravite zdrave mafine, kolačiće ili palačinke – kokosovo ulje sjajan je dodatak smesi.
  • Kokice premažite kokosovim uljem – oduševiće vas ukus.
  • U običnu, mlaku, čašu vode, dodajte kašičicu cimeta i kokosovog ulja.
  • Limunada, čaj ili mleko takođe će biti ukusniji i zdraviji s dodatkom kokosovog ulja.

Kokosovo ulje – cena

Cena je često velika prepreka kada se radi o nabavci, a zatim i unosu zdravih namirnica. Tako je i sa kokosovim uljem. Ovo ulje nije preskupo, ali u odnosu na ostala ulja, cena je znatno viša.

Zavisno od mesta gde kupujete ili brenda koji prodaje kokosovo ulje, mera od 150g ulja koštaće oko 350-400 din. Ono na šta treba da obratite pažnju pri kupovini jeste da ulje bude devičansko, a bilo bi odlično da brend garantuje i da je organsko. Naravno, ono će skuplje koštati ukoliko ima sve ove kvalitete, ali na taj način bićete sigurni u njegov kvalitet i u sve benefite koje ulje poseduje.

A za šta je još dobro kokosovo ulje?

Kao što smo spomenuli, kokosovo ulje se, sem u ishrani, koristi i za bezbroj drugih stvari i u njima se takođe pokazuje odlično. Uglavnom ovo važi za kozmetičke namene ulja, a ovo je zato što je ono prosto odlično za kožu! Samo neke od popularnih namena kokosovog ulja su:

  • Kokosovo ulje za kosu – pomaže rast, oporavak i celokupno zdravlje kose. Dovoljno je da ulje umasirate u kosu, od temena do krajeva, zaštitite kosu kesom ili peškirom i ovako prespavate. Ujutru isperite ulje i operite kosu šamponom koji redovno koristite. Oduševiće vas efekat!
  • Kokosovo ulje za nokte – u nokte i zanoktice preko noći umasirajte malo kokosovog ulja – vaši nokti povratiće izgubljeni sjaj, a redovnom upotrebom zanoktice će omekšati i potpuno nestati.
  • Kokosovo ulje za čišćenje kože – ovim uljem potpuno ćete očistiti kožu. Dovoljno je da kašičicu ulja umasirate na željeno mesto, a skinete vatom. Videćete da sem ulja, vata skida i prljavštinu koje je ulje pokupilo sa kože.
  • Kokosovo ulje za skidanje šminke – kao i za prljavštinu, kokosovo ulje je odlično za skidanje šminke.
  • Kokosovo ulje ima blagotvoran efekat za kožu – sem za čišćenje kože, kokosovo ulje je odlično i za negu kože – jednom nedeljno namažite se ovim uljem umesto mlekom za telo i prespavajte tako. Noću se koža najbolje regeneriše i upiće sve korisne sastojke ovog ulja.

Blagotvornost kokosovog ulja neki dovode u pitanje

Iako je mnogo veći broj nutricionista i doktora koji hvale ovo ulje i preporučuju ga kako za mršavljenje, tako i za celokupno zdravlje i imunitet, međutim, ne možemo da ne navedemo da ima i onih koji osporavaju benefite kokosovog ulja.

Naime, postoje i istraživanja koja govore da se kokosovo ulje ne razlikuje mnogo od ostalih ulja, te da ono povećava nivo lošeg holesterola i da loše utiče na kardiovaskularni sistem i srce. Takođe, navodi se da ovo ulje, kao i bilo koje drugo, zapravo goji.

Međutim, veliki je broj onih koji su smršali tako što su, između ostalog, uveli i kokosovo ulje u ishranu. Ono što je sigurno je da ni sa čim ne treba preterivati, pa tako ni sa kokosovim uljem. Jedna kašičica dnevno predstavlja sasvim dovoljan unos ove namirnice, a i ako je ponekad preskočite – neće vam štetiti.

Ako su vam potrebni bilo koji saveti za mršavljenje, zdravu ishranu ili ste zainteresovani da počnete da koristite naš odlični preparat za mršavljenjekontaktirajte nas, tu smo da pomognemo.

2019-04-19T00:36:07+00:00 10/11/2018|0 Komentara

Dodavanje komentara na tekst