//L karnitin za mršavljenje – sastav, delovanje i iskustva korisnika
Da li znate da postoji mnogo bolje rešenje za mršavljenje nego što je dijeta?

Otkrivamo vam tajnu kako efikasno smršati za manje od 28 dana!

Nekoliko hiljada naših čitalaca je probalo da drži razne dijete o kojima smo pisali na sajtu. Neki su bili uspešni u tome a neki nisu. Svi znamo da uopšte nije lako odreći se hrane. Zato smo, posle više od 19 godina iskustva u svetu mršavljenja odlučili da svima zauvek pomognemo u borbi protiv kilograma! Ponudili smo potpuno novo rešenje i ono što je najbitnije svi se slažu sa činjenicom da su imali čak 4 puta brže i bolje rezulate koristeći ga.
Kliknite ovde da saznate više o čemu se radi!
P.S. Procenat zadovoljnih korisnika je impresivnih 99.5%!

L karnitin za mršavljenje – sastav, delovanje i iskustva korisnika

L karnitin su tablete za mršavljenje tj sagorevač masnih naslaga. U ovom tekstu su predstavljene detaljne informacije o proizvodu, iskustva korisnika itd…

Sagoreti nepotrebne kalorije, smršati, a još dobiti i na energiji i povećati fizičku snagu – sve ovo je bilo nekada nezamislivo uz samo jedan preparat. Nekada nezamisliv, a danas jedan od najčešćih suplemenata mnogih sportista i rekreativaca koji kubure sa manjkom energije. 

U čemu leži neverovatna moć L-karnitina, od čega se sastoji i u kom obliku je najbezbedniji za konzumacju, saznaćemo u tekstu pred vama! Upoznajte L karnitin, supelement koji održava fit figuru i brz metabolizam!

Šta je L-Karnitin?

L carnitine ili prevedeno, L karninin jedan je od najpopularnijih i najprodavanijih “sagorevača” masnih naslaga. Međutim, ono što ga već na početku razlikuje od drugih suplemenata koji obećavaju isti učinak jeste njegovo prirodno poreklo i usled toga – bezbednost za korišćenje.

L karnitin je mikro nutrijent koji se sintetiše u jetri, bubrezima i mozgu, a putem krvi transportuje se do svih drugih delova i organa u telu. Na primer, krvni serum se većinski sastoji od supstance koja se zove acetil L karnitin, dok je čak 70 puta koncentrovanija u mišićima, pre svega u srčanom mišiću.

Još jedna od dobrobiti L-karnitina je i njegova uloga u poboljšanju pokretljivosti spermatozoida. Deficijencija supstance kao što je L-Karnitin može dovesti do različitih defekata u sintezi krvi ili aktivnom transportu krvi u tkiva, a onda i nepolodnosti. Iz ovog, ali naravno i mnogih drugih razloga, L Karnitin se čuva u bubrezima.

Acetil L-karnitin i “običan” L-Karnitin – razlike i sličnosti

Acetil L-karnitin je veoma sličan „običnom“ L-karnitinu (acetil estru), ali je njegova velika prednost brzina i efikasnost apsorpcije. Acetil L-karnitin lakše prolazi kroz membrane svih ćelija u telu, kao i L-Karnitin, utiče na proizvodnju i distribuciju energije.

Sa godinama, nivo Acetil L-Karnitina u našem organizmu se prirodno smanjuje pa je suplementacija ovim sastojkom i te kako poželjna.

Svojstva L-Karnitina – kako deluje i šta podstiče?

Glavna uloga L-Karnitina jeste da prenosi duge lance masnih kiselina do mitohondrija tokom procesa “ćelijskog disanja”, kada dolazi do oksidacije ćelija, umiranja starih i stvaranja novih ćelija.

L-Karnitin prenosi masne kiseline u unutrašnjost ćelija, kako bi se one tamo iskoristile za stvaranje energije u mitohondrijama svih ćelija. S obzirom na to da L-karnitin ubrzava proces sagorevanja masti, postoje dokazi da deficit ovog suplementa prirodno dovodi do smanjene proizvodnje energije, a onda i posledičnog gomilanja masnog tkiva. 

Poboljšava prokrvljenost mišića i drugih organa

Iz ovoga se mogu izvući i zaključak da L-Karnitin poboljšava kardiovaskularne funkcije, s obzirom na to da čini ogroman deo u ćelijama srčanog mišića. On smanjuje „loš“ holesterol (LDL) i povećava dobar (HDL).

Povećava izdržljivost na treningu

L-karnitin pomaže i ubrzava sagorevanje uskladištenih masnih naslaga na telu, sve u cilju dobijanja energije. Iz ove priče proizilazi i činjenica da L Karnitin poboljšava opšu, fizičku izdržljivost, koristeći salo kao izvor energije.

L-Karnitin je veoma interesantan suplement sportistima iz raznih sportova, bodibilderima ali i rekreativcima. Naučno je dokazano njegovo dejstvo i pomoć pri izgradnji vitkog tela!

Suplementacija L-Karnitinom daje rezulatate jer ovaj sastojak “uzima” energiju iz masti i sagoreva je baš u momentu kada telo za tim ima veliku potrebu, što je obično tokom treninga, kada se umaramo, a u krvi nema ni glukoze ni glikogena.

Deluje tek kada se puls poveća, tokom treninga

Degradacija masti preko L-Karnitina je najdelotvorniji način da se za kratko vreme zaista oslobodite nagomilanog viška, i da iskoristite sav potencijal treninga

Delovanje L-Karnitina je veoma jednostavno objašnjivo. S jedne strane, ako smo u telo uneli dovoljno šećera, ono će koristiti taj šećer za proizvodnju energije, a mast neće ni pipnuti, ma koliko L-Karnitina imali na raspolaganju, bilo prirodno u krvi i mišićima ili putem suplemenata.

Zato je važno da prilikom odluke da uzimamo L-Karnitin pre treninga – regulišemo ishranu i uvedemo redovnu fizičku aktivnost uz kontrolisan intenzitet vežbi.

Trening je najbolji način da iskoristimo potencijal L-Karnitina jer se na treningu “trošimo”, telo traži više energije i kako bi ovaj suplement “odradio” posao, a potražiće izvor energije u masnoćama.

Kroz sprovođenje redovne fizičke aktivnosti nešto višeg intenziteta i ishrana sa smanjenim unosom loših masnoća i ugljenih hidrata, moguće je iskoristiti potencijal jednog ovako potentnog sagorevača masti.

L Karnitin nije nikakva magična pilula koja rešava sve naše probleme sa viškom masnih naslaga. Za njegovo optimalno funkcionisanje i brze rezultate neophodne su dve stvari:

  1. Redovna fizička aktivnost uz obavezan kardio trening
  2. Pravilna ishrana (o čemu se možete informisati i na našem sajtu)

Ukoliko se odstupa od preporučenih načina za iskorišćavanje potencijala L-Karnitina, on se doživljava kao suplement koji nema efekat, a činjenica je da je problem jedino u nama i našoj nedoslednosti u poštovanju pravila.

Moćni sagorevač masti

L Karnitin predstavlja suplement koji ne sagoreva masti direktno, već deluju tako što utiče na nervni sistem i ubrzava rad svih vitalnih organa u telu. Upravo je ovo jedan od načina kako funkcioniše i (brz) metabolizam, odnosno potrošnja većeg broja kalorija.

Slično drugim “sagorevačima” masti, poput kofeina, zelenog čaja i sl, L-Karnitin u sebi ima i prirodne diuretike uz koje je gubitak kilograma i oslobađanje od viška vode lakši. Ovaj suplement je odličan dodatak ishrani u periodima kad smo na dijeti ili postimo, jer mršavljenje dolazi iz limitiranog unosa loših i prekomernih kalorija.

Moćan u borbi protiv skrivenih, viscelarnih masnoća

L carnitine je  i jedan od najpopularnijih “sagorevača” jer se za razliku od svih ostalih, svrstava u prirodne i bezbedne sagorevače (već ga imamo u svom telu i već utiče na stvaranje enegrije).

Naravoučenije, L-Karnitin za razliku od ostalih suplemenata direktno utiče na pospešivanje sposobnosti sagorevanja masti, naročito u borbi protiv viscelarnih masnoća.

Viceralno masno tkivo nije u dometu našeg oka, sakriveno je duboko u stomaku gojazne osobe, između svih unutrašnjih organa. Viscelarne masnoće povezane su sa nizom ozbiljnih bolesti kardiovaskularnog sastava i brojnih drugih zdravstvenih tegova.

Pomaže u održavanju muške plodnosti

Dokazan je i uticaj L-Karnitina na održavanje muške polne snage i plodnosti. Redovnom suplementacijom ovim sastojkom, osiguravamo plodnost, odnosno povećava se broj i pokretljivost spermatozoida.

Uvođenje L-Karnitina kao “ispomoć” u održavanju plodnosti obično se dogovara sa lekarom i koristi se u dužem vremenskom periodu, jer su potrebne mnogo veće količine od propisanih na etiketi da bi se balans uspostavio, i L-Karnitin zaista dao valjane rezultate.

Međutim, ono što činjenice naučno podupiru jeste povećanje nivoa testosterona koji se prirodno smanjuje kako muškarac stari (sindrom poznat i kao “muška menopauza“).

Takođe, ovaj suplement značajno utiče na poboljšanje seksualne (dis)funkcije, ali i depresije, umora i sličnih stanja kod muškaraca koja su uzrokovana nižim polnim hormonom, testosteronom.

Izvori L-Karnitina, upotreba i suplementacija

Iako L Karnitin ne možemo svrstati među esencijalne dodatke jer ga telo ne može samo proizvesti, on se često naziva “uslovno esencijalnom supstancom” zbog toga što njegov nedostatak u telu može prouzrokovati brojne neželjene efekte i oboljenja.

Međutim, činjenica da L-Karnitin možemo pronaći u nekim vrstama mesa, poput govedina, ovčetine i jangnjetine olakšava samu suplementaciju. 

Ali, da li je meso dovoljno?

Po svemu sudeći, samo pomenute vrste mesa nisu dovoljan izvor ove preko potrebne supstance jer je potrebno pojesti ogromne količine da bismo uneli tek polovinu L-Karnitina. Takođe, šta je sa osobama koje ne jedu meso?

Mlečni proizvodi sadrže L-Karnitin u manjim količinama, u voću i povrću (avokado, cvekla, borovnice i brokoli) ga ima tek u tragovima, pa se upravo vegeterijancima preporučuje redovna i obavezna suplementacija L-Karnitinom!

Oblici L-Karnitina i način uzimanja

L-karnitin za mršavljenje i održavanje tela zdravim se može pronaći u različitim oblicima. Najrasprostranjeniji i najprihvaćeniji oblik su L-Karnitin kapsule, kesice sa praškom, tečni L-Karnitin, i u obliku šumećih tableta.

Iako doza može da oscilira u zavisnosti od stepena fizičke spremnosti i potrebe onoga ko uzima suplementaciju, preporučena doza je od 1000 do 2000 miligrama. Uzimaju se 30-45min pre treninga, na prazan stomak!

L Karnitin je najbolje uzimati pre treninga i nakon njega, pred aktivnost koja uključuje aerobno vežbanje ili kardio trening. L-Karnitin se ne preporučuje osobama koje pate od bilo kakve vrste bubrežne insuficijencije, ali se i zdravim osobama savetuje konsultacija sa lekarom pre upotrebe suplementa.

L-Karnitin za mršavljenje iskustva

Da bi L-Karnitin delovao na nagomilano masno tkivo, odnosno da bi stvarao energiju iz masnih rezervi, potrebno ga je unositi redovno, u to u dozi od 500 do 2000 miligrama pre telesne aktivnosti.

Takođe, L-Karnitin je izrazito važno upotrebljavati i kombinovati sa dodacima ishrani, pre svega u dopuni sa raznovrsnom i zdravom hranom. Još jedna prednost ovog dijetetskog suplementa je što ne sadrži kalorije, pa ih je jednostavno nadoknaditi samo ishranom.

Povećanje izdržljivosti u sportu

Osamdeset posto ispitanika u studiji o radu L-Karnitina potvrdilo je da ovaj suplement “radi” tako što osetno proizvodi energiju. Mnogi sportisti smatraju da je L-Karnitin zaslužan za njihovu izdržljivost i poboljšanje performansi pri naporu u specifičnim sportovima.

U istraživanju turskih naučnika koje je objavljeno u časopisu „Journal of Strenght and Conditioning“, profesionalni fudbaleri su dnevno konzumirali po 3 do 4 grama L-Karnitina. Rezultati su pokazali da je umor kod sportista nastupio značajno kasnije nego što bi ih inače pogađao.

Sprečava mikrotraume mišićnih vlakana

Dolazimo i do jedne od najbitnijih stavki zašto L-Karnitin predstavlja tako važnu i esencijalnu supstancu. Osim što efikasno potpomaže mršavljenje i omogućava povećanje nivoa izdržljivosti, ovaj suplement je zaslužan i za sprečavanje mikrotrauma (pucanja vlakana) na mišićima.

Ovaj put je jedan azijski časopis posvećen sportskoj medicini objavio istraživanje u kojem je učestvovao 21 sportista. Jednoj grupi sportista davan je L-Karnitin redovno, dve nedelje, dok je druga grupa dobijala običan placebo.

Kod sportista koji su redovno koristili L-Karnitin ustanovljeni su niži markeri određenih stanja koji ukazuju na mikrotraume mišića usled izlaganja napornom treningu.

Poboljšava rad mozga

L-Karnitin nije dobar samo za naše telo, već prija i našem umu. Istraživanja pokazuju da ovaj dijetetski suplement može pozitivno uticati na brojne moždane funkcije i kognitivne sposobnosti.

Za učinak L-Karnitina na naš um i mozak zaslužni su ovaj put Italijani, i univerzitet u Katanji koji je proučavao učinke dodavanja L-Karnitina u ishranu osoba starijih od 100 godina. Pokazalo se da je mentalni i telesni umor kod starijih korisnika smanjen, a kognitivne sposobnosti osvežene.

Uravnotežava nivo šećera u krvi

Odavno je poznato da L-Karnitin uravnotežava nivo insulina u krvi. Insulin je hormon odgovoran za transport šećera iz krvotoka u stanice gde se on razlaže i koristi kao gorivo. Prevelika količina insulina u krvi može dovesti do stanja kao što je rezistencija na insulin ali i mnoge druge promene.

Još jednom su Italijani, ali ovaj put sa univerziteta u Rimu, dali doprinos popularizaciji ovog suplementa. U istraživanju objavljenom u časopisu „American College of Nutrition“, došlo se do zaključka da uključivanje L-Karnitina u ishranu dijabetičara poboljšava osetljivost na insulin i unapređuje iskoristivost šećera iz krvotoka.

L Karnitin nuspojave, upozorenja i potencijalne kontraindikacije

Iako su potrebne visoke doze L-Karnitina da bi on delovao, sa ovim suplementom kao i sa većinom stvari – nije dobro preterivati! Veoma je važno pridržavati se uputstava za korišćenje i upozorenja u vezi doziranja kako ne biste došli u situaciju da osetite tegobe naglog trovanja ovim supelementom, kao što su:

  • Bolovi u želucu, 
  • Mučnina, 
  • Povraćanje

Ako ste epileptičar, ne smete konzumirati L-Karnitin!

L-Karnitin u previsokim dozama (zloupotrebljen) može povećati rizik za napad epilepsije kod osoba koje već pate od sličnog stanja, ili imaju veliku predispoziciju da ovakvo stanje razviju. 

Problemi sa štitnom žlezdom

Ukoliko znate da vaša štitasta žlezda ima oštećenu funkciju i ne radi dobro, pre uključivanja L-Karnitina kao suplementa trebalo bi se posavetovati sa lekarom, i poslušati njegov savet oko upotrebe ovog dodatka u svojoj ishrani.

Kao i kod svih suplemenata, preporučljivo je krenuti sa najnižom (preporučenom) dozom, pa doziranje postepeno povećavati. 

L Karnitin je dijetetski suplement koji iziskuje fizičku aktivnost

Istina je da L-Karnitin pomaže pri gubljenju viška masnih naslaga na telu, ali morate znati da on ne može sam od sebe dati rezultate! Ukoliko želite brzo i sigurno mršavljenje, potrebno je prilagoditi svakodnevnu ishranu i uključiti fizičku aktivnost, minimalno tri puta u toku nedelje.

Ne postoji čarobna pilula ili napitak uz koji ćete iz fotelje isklesati figuru o kakvoj svi maštaju! Funkcija L-Karninina je da efikasno uravnoteži šećer u krvi i ograniči nerealne skokove insulina koji nam bude glad onda kada nismo gladni.

L-Karnitin povećava izdržljivost na treningu i daje nam snagu da uradimo još serija, još ponavljanja bez opasnosti od mikroozleda. Mozak postaje brži, jasnije razmišljamo, osećamo “boost” u energiji.

Ukoliko imate bilo koji drugi zdravstveni problem, ili ne znate odakle da krenete na put ka trajnom i uspešnom mršavljenju, savetujemo vam da se pored konsultacija sa odabranim lekarom obratite i našem stručnom timu!

DietX je tu da vam obezbedi čitav spektar znanja o najrazličitijim vrstama dijeta, da vam izradi individualni plan ishrane i upozna vas sa upesima našeg revolucionarnog preparata za mršavljenje. Mi smo tu da vam put ka vitkosti i samopouzdanju učinimo znatno lakšim!

2021-04-29T02:02:59+01:00 25/11/2020|0 Komentara

Dodavanje komentara na tekst