fbpx
//Pomorandža dijeta za mršavljenje i detoksikaciju


Pomorandža dijeta za mršavljenje i detoksikaciju

Pomorandže su jedna od omiljenih i najzdravijih voćki koju najviše konzumiramo tokom zimskih meseci. Osim što su ukusne i zdrave, one su odlične i za skidanje kilograma, pa je tako u poslednje vreme dijeta sa narandžama postala veoma popularna. Ipak, postoji legenda da je ovu dijetu izmislio u 17. veku  Luj XIV Ninon de l ‘ Enclos, koji je verovao da će uz pomoć ove dijete moći da sačuva svoju mladost i lepotu, pa je jeo najmanje deset pomorandži dnevno.

Za one koji žele da smršaju i detoksikuju svoj organizam, narandža dijeta je odličan izbor. Takođe, kako biste ubrzali proces mršavljenja i brzo uvideli rezultate, dijetu sa narandžama možete da kombinujete i uz preparat za mršavljenje.

Pomorandže su veoma efikasne za mršavljenje, jer sadrže veoma malo kalorija, pa ih slobodno možete jesti u bilo koje doba dana. Osim toga, one su veoma zdrave, jer sadrže brojne vitamine, minerale i ostale hranljive sastojke koji su važni za organizam. Zato, pročitajte naredni tekst i saznajte sve o dijete sa pomorandžama.

Dijeta sa narandžama je namenjena gojaznima, ali i onima koji imaju tegoba sa probavom i nečistom kožom, jer pomoću ove dijete se može smanjiti apsorpcija masnoća na prirodan način. Pročitajte naredni tekst i saznajte sve o dijeti sa pomorandžama.

Narandže za mršavljenje

Pomorandže spadaju u citruse, a poznata je i citrus dijeta, koja je odlična za mršavljenje, jer citrusno voće topi masne naslage. Osim toga, pomorandže su naročito bogate vitaminom C, zbog čega su odlične za jačanje imunog sistema.

Naime, delotvorna svojstva pomorandži su poznata od davnina, a kada je u pitanju mršavljenje, pomorandža je odlična, jer pomaže proces varenja, tako što stimuliše rad creva. Narandže se lako vare i šećer koji sadrže se brzo asporbuje u krvi i pretvara u energiju. Cela voćka je odličan izvor vlakana i dobra je za dijetu, jer pruža osećaj sitosti i ima veoma malo kalorija.

Osim toga, ova voćka je delotvorna i za detoksikaciju organizma, jer sadrži korisna ulja i aromatične materije koje čiste telo od toksina. Takođe, još jedno lekovito dejstvo je to što snižava nivo lošeg holesterola u krvi i smanjuje zadebljanje krvnih sudova za trećinu. Zbog navedenih blagotvornih dejstava, pomorandža sa razlogom spada u jednu od najefikasnijih voćki u borbi protiv viška kilograma, ali i protiv različitih oboljenja.

Takođe, pomorandža osim što efikasno smanjuje kilograme, ona pruža čvrstinu i elastičnost koži, a kosi i noktima daje sjaj i jačinu. Zato, ukoliko držite dijetu sa narandžama, budite sigurni da ćete imati dobar ten, kao i da će kvalitet Vaše kose i noktiju biti bolji.

Narandža kalorije

Kao što je već pomenuto, ova voćka je odlična za dijetu, jer je niskokalorična i veoma brzo zasiti, tako da nemate potrebu da se prejedate. Pomorandže sadrže svega 39 kalorija i 8,5 grama ugljenih hidrata, a sadrže i vitamine A, B i C, kao i brojne minerale, kao što su kalcijum, magnezijum, kalijum, natrijum, sumpor, bakar, hlor, gvožđe i drugi.

Plod pomorandže sadrži mnogo šećera, ali zato masti ima samo u tragovima i ne sadrži uopšte holesterol. Predstavlja dobar izvor pektina, ali ne sadrži mnogo biljnih nesvarljivih vlakana.

Jedna pomorandža srednje veličine ima oko 70 mg vitamina C, što je više od dnevne doze ovog vitamina za jednu odraslu osobu, dok jedna čaša soka od pomorandže sadrži 124 mg vitamina C. Zato, kako biste uneli dovoljno ovog značajnog vitamina, svakog dana popijete svega pola čaše soka od pomorandže. Takođe, veoma je korisno da pred doručak popijete čašu rashlađenog soka pomorandže, koji ne samo što okrepljuje, već i snabdeva organizam potrebnim vitaminima.

Evo koji sve sastojci se nalaze u 100 grama pomorandže:

  • Energija: 47 kalorija
  • Ugljeni hidrati: 11,75 grama
  • Proteini: 0,94 grama
  • Ukupno masti: 0,12 grama
  • Dijetalna vlakna: 2,40 grama

Kada su u pitanju vitamini i minerali, pomorandža ih sadrži u izobilju, a evo koji su to:

  • folati
  • niacin
  • pantotenska kiselina
  • piridoksin
  • riboflavin
  • tiamin
  • vitamin C
  • vitamin A
  • vitamin E
  • kalcijum
  • bakar
  • gvožđe
  • magnezijum
  • mangan
  • cink

Kako izabrati pravu narandžu?

Prilikom kupovine ovih voćki, treba kupovati čvrste i teške plodove, jer su oni puni soka, za razliku od laganih koji su uglavnom suvi i neukusni. Pomorandžina kora treba da ima izraženu boju i da bude fonozrnasta, a kora slatke narandže je deblja i lako se ljušti. Treba izbegavati smežurane lake plodove koji imaju malo soka, kao i plodove sa mekanim mrljama na kori i suvim delovima ploda.

Ukoliko želite da ih čuvate duže od nedelju dana, treba da ih držite u frižideru, a najbolje ih je jesti oljuštene, u kriškama ili kao tek isceđeni sok, jer se na taj način koristi sav vitaminski sadržaj, kao i hranljive materije u neizmenjenom obliku.

Dijeta sa pomorandžama – varijacije

Ova dijeta je odlična, kako je navedeno, za one koji žele da se oslobode suvišnih kilograma, ali i za one koji imaju problema sa probavom ili nečistom kožom. Ipak, treba napomenuti da je dijeta veoma restriktivna i da pre nego što se odlučite za nju, morate da se konsultujete sa nutricionistom i lekarom, kao i da je sprovodite uz lekarski nadzor.

Ako se odlučite za ovu dijetu, važno je da sebi postavite realne ciljeve, jer i tokom najstrožih dijeta možete smršati najviše pola kilograma dnevno. Ipak, uz pomoć ove dijete, moguće je smršati i do kilogram i po dnevno. Zato, odaberite neku od kraćih dijeta sa pomorandžom ili je primenjujte u blažem obliku, koji je prilagođen potrebama Vašeg organizma.

Naime, postoji nekoliko vrsta dijeti sa narandžama, a sve one se razlikuju uglavnom prema dužini trajanja. Naravno, u svim ovim dijetama narandža je osnovna namirnica, a u nastavku teksta saznajte kako izgledaju režim ishrane tokom dijeta.

Vikend dijeta sa narandžama

Ova dijeta traje svega dva dana, nije mnogo zahtevna i ima veoma zanimljiv jelovnik. Zove se vikend dijeta, jer traje samo dva dana i čini se da je vikend idealno vreme za primenu ove dijete.  Evo kako izgleda plan ishrane kog treba da se pridržavate tokom ova dva dana:

  • Prvi dan: Ceo dan se jedu samo pomorandže i tri parčeta prepečenog tosta, ali tako da po jedno parče možete jesti u periodu glavnih obroka
  • Drugi dan

Doručak: jedna pomorandža, 150 ml jogurta u koji se dodaje sok od jednog limuna

Ručak: salata sa pomorandžom u koju se stavlja jedna veća pomorandža, jedna glavica crvenog luka, dve smokve i jedna kašika maslinovog ulja i bosiljak

Večera: jedna pomorandža, jedna kriša integralnog hleba sa semenkama premazana puterom

Ovakav režim ishrane će Vam pomoći da brzo eliminišete višak kilograma i očistite telo od toksina. Vikend dijeta je idealna za one koji imaju samo nekoliko kilograma viška ili žele da očiste organizam od toksina i ubrzaju svoj metabolizam. S obzirom na to da veoma kratko traje, ova dijeta je veoma popularna, a primenjujući je možete da izgubite i do dva kilograma.

Dijeta od četiri dana

Ovu dijetu je osmislio doktor Benson, koji zastupa tezu da su pomorandže i ostalo citrusno voće odlični ne samo kao osveženje, već i za topljenje masnih naslaga koje su nagomilavaju najviše na stomaku, kukovima i zadnjici.

Dijeta od četiri dana se zasniva na povećanom unosu vitamina C i preporučuje se onima koji žele brzo da dođu do vitke linije. Naime, voćne kiseline, enzimi i vitamini iz južnog voća podstiču razmenu materija i ubrzavaju razgrađivanje masti u tkivu, ali i sprečavaju nastanak novih masnih naslaga. Evo kako izgleda režim ishrane za ovu dijetu:

  • Prvi dan:

Doručak: Jednu sitno iseckanu pomorandžu i jabuku pomešajte u 100 ml bezmasnog jogurta, zajedno sa tri kašike žitarica i tri iseckane suve šljive prelivene sokom od pomorandže. Ovaj jogurt pospite susamom i medom.

Ručak: Skuvajte dva mala pileća bataka, pola glavice crnog luka, tri lista žalfije i začinite ih suvim začinom. Pred ovaj obrok možete pojesti jednu pomorandžu.

Užina: Sok od pomorandže.

Večera: Parče ražanog hleba, kašika svežeg sira i šolja jogurta ili mleka.

  • Drugi dan:

Doručak: Pomešajte seckanu pomorandžu sa grejpfrutom, kašiku iseckanih badema, kašiku oraha i šolju jogurta.

Ručak: Pripremite 150 gr grilovanog pilećeg filea uz salatu od po 150 gr rendane šargarepe i kupusa, koji je začinjen sa dve kašike maslinovog ulja i sokom od pola limuna.

Užina: 200 ml voćnog čaja i 50 ml svežeg soka od pomorandže.

Večera: Dva parčeta dvopeka prelijte sokom od jedne pomorandže i namažite smesom napravljenom od 120 grama neslanog sira i kašike meda. Potom preko dvopeka pospite pistaće.

  • Treći dan:

Doručak: Pomešati 75 g nemasnog jogurta, kašičicu meda, iseckanu bananu, kivi, krušku, pomorandžu, 50 g suvog grožđa i sok od jednog limuna.

Ručak: Obarite 50 g pirinča i u zagrejanu posudu sipajte soja-sos, isečenu manju papriku, kašiku kečapa, kašičicu vinskog sirćeta, malo soka od pomorandže i malo šećera. Dodajte tri kašike supe i kuvajte uz povremeno mešanje. Dodajte pola glavice crnog luka i jednu manju šargarepu, promešajte par minuta, pa dodajte 80 g piletine. Meso kuvajte dok ne omekša i servirajte ga sa pirinčem. Pred ovaj obrok treba pojesti jednu pomorandžu.

Užina: Sok od ceđene pomorandže.

Večera: Integralno pecivo, dve kašike neslanog sira i šolja čaja.

  • Četvrti dan

Doručak:  Skuvati kašiku maka s dve kašike soka od pomorandže, ostaviti da odstoji desetak minuta, pa pomešati sa 120 g neslanog sira. Dodati 25 g grožđa, sitno iseckanu pomorandžu, krušku i jabuku, potom preliti sokom od limuna.

Ručak: File oslića začiniti solju i biberom i ispržiti na malo maslinovog ulja. Izvaditi ribu i u istoj posudi propržiti 50 g praziluka, dodajte 3 kašike supe, sok od jedne pomorandže, kašičicu meda, malo senfa i prokuvajte smesu. Ribu jedete uz pirinač.

Užina: Pomešajte po 40 g banane i ananasa, 100 ml soka od pomorandže i ohlađen voćni čaj.

Večera: 50g pirinča, 50ml soka od pomorandže i 50 g iseckane banane.

Tokom ove dijete, imaćete prilično izbalansiran jelovnik i unosićete sve bitne minerale i vitamine koji se razgrađuju na pravi način u organizmu. Dijeta nije mnogo restriktivna, a sigurno je da ćete se nakon nje osećati bolje, povratićete energiju, a iskustva pokazuju da je moguće da se uz ovu dijetu izgubi i do pet kilograma.

Dijeta sa narandžama 15 dana

Najpopularnija dijeta sa pomorandžama je ona koja traje 15 dana, a naziva se još i dvopek dijeta, koji je uz pomorandže glavna namirnica u jelovniku tokom ove dijete. Takođe, s obzirom na to da ovu dijetu primenjuju i srčani bolesnici koji treba da smršaju pred operaciju, još jedan naziv za nju je medicinska dijeta.

Doručak je za vreme ove dijete uvek isti i sastoji se od jedne pomorandže, jednog parčeta prepečenog tosta ili dvopeka i šoljice čaja ili kafe bez šećera. Evo kako izgleda plan ishrane tokom ove dijete:

  • Prvi dan

Ručak: Jedna pomorandža, jedno kuvano jaje, šolja jogurta, dva parčeta prepečenog tosta ili dvopeka.

Večera: Dva paradajza, dva kuvana jaja, pola glavice kupusa, dva parčeta prepečenog tosta ili dvopeka.

  • Drugi dan

Ručak: Jedna pomorandža, jedno kuvano jaje, šolja jogurta, dva parčeta prepečenog tosta ili dvopeka.

Večera: Pljeskavica od 125 gr junetine, jedan paradajz, jedna pomorandža, jedno parče prepečenog tosta ili dvopeka, šoljica čaja ili kafe bez šećera.

  • Treći dan

Ručak: Jedna pomorandža, jedno kuvano jaje, šolja jogurta, glavica zelene salate ili jedan krastavac.

Večera: Pljeskavica od 125 gr junetine, jedna pomorandža, jedno parče prepečenog tosta ili dvopeka, šoljica čaja ili kafe bez šećera.

  • Četvrti dan

Ručak: 125 gr bezmasnog kravljeg sira (mocarele), jedna pomorandža, jedno parče prepečenog tosta ili dvopeka.

Večera: Pljeskavica od 125 gr junetine, dva paradajza, jedno parče prepečenog tosta ili dvopeka.

  • Peti dan

Ručak: 200 gr kuvane piletine, jedan paradajz, jedno parče prepečenog tosta ili dvopeka.

Večera: Pola kilograma kuvanog povrća, jedno kuvano jaje.

Ova dijeta je karakteristična zato što se sprovodi ciklično, na svakih pet dana se počinje iz početka i tako tri puta. Ipak, ako Vam je ovakav sistem dijete previše strog i zahtevan, nakon pet dana možete dva dana da napravite pauzu i jedete normalno, ali umereno, i potom da ponovite dijetu ponovo. Važno je da dijeta traje 15 dana.

Kako nakon ove dijete ne biste vratili kilograme, preporučujemo Vam da nakon nje, na primer svakog ponedeljka držite jednodnevnu dijetu koja izgleda ovako:

Doručak: Jedna limunada bez šećera.

Ručak: Jedna jabuka, jedno parče prepečenog tosta ili dvopeka.

Večera: Jedno kuvano jaje, jedan paradajz, jedno parče prepečenog tosta ili dvopeka.

Kako bi ova dijeta imala efekta, potrebno je da se pridržavate pravila koja podrazumevaju da namirnice konzumirate hladne ili tople, da ih unosite tačno navedenim redosledom i da nijednu ne izostavljate, da ne solite hranu, i da meso i povrće začinite tokom kuvanja samo vegetom. Treba napomenuti i da pljeskavicu treba da pečete na teflonu. Ukoliko ne možete da nabavite sveži paradajz, možete ga zameniti kuvanim, a tokom dijete ne smete da konzumirate alkohol.

Nakon što odaberete neku od navedenih dijeta, važno je da se pridržavate plana ishrane, kako bi dijeta sa narandžama imala efekta. Takođe, nakon dijete postepeno uvodite zdrave navike u Vaš život, kao i da jednom nedeljno budete na gore navedenom režimu ishrane. Fizička aktivnost tokom, ali i posle dijete je uvek dobrodošla.

Zato, ako volite pomorandže i želite da smršate, ova dijeta je idealna za Vas. Sigurno je da ćete ojačati imuni sistem, zahvaljući vitaminu C kojim je pomorandža veoma bogata. Ukoliko imate nedoumica u vezi sa dijetom ili želite svoj detaljan plan ishrane, kontaktirajte nas.

2018-11-10T16:35:16+00:00 10/11/2018|0 Komentara

Dodavanje komentara na tekst